Ämne: Det kommer, det komm....
Det var sannerligen en pessimist det! Varför tror du på dyngtorsk?
Jag tror själv på att vi kan få med oss ett bra resultat i lördagens drabbning. Vi har fått tillbaka spelare både från avstängningar och skador, och dessutom är det nyckelspelare vi får tillbaka i form utav Pablo, Simão och Kun Agüero. Även om nu Kun gick av dagens träning, så tror jag att det ska mycket till för att vår guldkalv ska avstå en sådan stor match som mot Culés. Han har varit avstängd och utskälld och utsatt. Nu vill han komma tillbaka och visa den gamla Kun Agüero igen. Om nu Kun inte skulle klara matchen vilket vi givetvis hoppas på, så är det fortfarande två viktiga spelare på viktiga positioner vi har fått tillbaka.
När vi ändå är inne på matchen så kan jag berätta lite om mina tankar kring vårt spel och deras.
Vi är inte i den bästa av form för tillfället, men i sådana här matcher är formen inte det viktigaste. Barcelona är i bättre form än vi just nu, det är bara att erkänna. Och de har bättre spelare än vi på många positioner.
Men allt som oftast är det MOTIVATION som slår klass. Inte formen, stjärnor och så vidare. Är våra spelare motiverade till max, samt fullt koncenterade och inte släpper in billiga mål, så varför skulle vi inte kunna rubba giganterna? Vi har gjort det förr, och kan göra det igen.
Den potentiella startelvan låter riktigt bra, för första gången på länge. Valera och Lopéz på kanterna och Pablo och Perea i mitten. Frågan är om det är värt att ge Nacho en chans i en så pass viktig match som den ändå är. Jag har hört mycket gott om honom och det jag har sett av vår supertalang har bådat gott. Men i en av kanske säsongens viktigaste matcher? Pallar en 18-åring trycket för det? Den som lever får se.
Statistiken är ändrad!