Personligen är jag trött på alla utrensingar som gjorts under åren. Tycker inte att man skall gå i den fällan igen.
Låt oss inte glömma det faktum att Atlético ändå har hela sju spelare på skadelistan, sju spelare som annars mycket väl skulle kunna starta matcherna. Just nu spelar många av de som skall ersätta de skadade, men de visar ju knappast upp något av värde.
Atlético har fortfarande en mycket bra chans att ta sig till UEFA Champions League, men då måste man börja producera och framförallt täppa till bakåt. I början var det stora problem bakåt, men då producerade de som brukar framåt.
Det är framförallt avstängningar och skador som har ställt till det, lägg sedan till det tuffa spelprogrammet som knappt någon av spelarna är särskilt van vid och där har ni en förklaring till denna kollaps.
Våra ersättare är helt enkelt för dåliga och klarar inte av att producera, då pratar jag framförallt om försvaret som är horribelt.
Det är nu de visar sig hur vital Raúl García är på innermittfältet. Detsamma gäller Simão Sabrosa som alltid gör något kreativt när han får bollen, dessutom har han räddat Atlético ett antal gånger den här säsongen. Det är också nu som det visar sig hur viktigt det var att ersätta Maniche med en spelare, men det har inte García Pitarch lyckats med så nu får man dras med stackars Cléber. Kun måste lugna ner sig, han förstör för laget när han håller på med hans amatörmässiga beteenden. I övrigt längtar jag till den dag då alla återvänt och Atlético äntligen kan lägga dessa skador bakom sig, förhoppningsvis har man lyckats spela till sig en Champions League-plats då, men det är tveksamt just nu..