Att välja mellan Fifa08 och Pes2008 är en smakfråga, har spelat en testversion av Pes2008 och jag måste säga att spelkänslan är suverän.
Som sagt, Fifa har mer realistiska spelar rörelser och överlägsen grafik över sin konkurent men spelarna är fortfarande väldigt sega på att regarera efter knapptryck och känns "sladdriga, kantiga och efter" i på ens spelkommandon.
När det kommer till spelkänsla, flytande spel, rörelsemöntster, gubbkontroll, avslutinig och dribblingalternativ är Pes2008 helt totalt överlägsen sin konkurent, även den nya grafiken är mycket bra.
Jag föredrar personligen helt klart den nya Pes även fast jag har Fifa också.
Jag blev ganska besviken på nya Fifa för det känns nästan som samma spel som Fifa2006, inte mycket verkar ha förändrats, saker dom lovat att skulle fixa till, t.ex deras free ball teknik har dom inte gjort ett skit åt, spelet känns lika trög och fantasilös som sina föregångare, herregud, man kan ju inte ens dribbla.
Det jag gillar med Pes över Fifa just nu är att Pes har minst 1 miljon roligare avslut på mål, bollen kan gå in hur som helst ibland, ribba, stolpe, på målvaktens rygg, sjuka oförutsägbara sätt precis som på riktigt, man kan säga att bollen "fri"
Medans Fifa har fastnat i sina tråkiga 5-6 olika sätt av avsluta med lite variationer på varje sätt, känns gubbigt och mallinriktat.
Jag är ingen sån PES fan eller FIFA fan, jag spelar båda, så detta var en objektiv uppfattning.