Matchrapport efter 45 min:
Atlético får en drömstart och tilldöms en hörna i minut 1. Bollen skarvas vidare mot bortre stolpen och där kan AGuero, helt fri, nicka in 0-1. Atletico spelar bra första 5 men sedan börjar real ta över och atletico faller tillbaka på egen planhalva. Pernia är inte på plats en endaste gång i första halvlek och det är ngt marängerna utnyttjat gång på gång. Det är just på Pernias kant som real kan bygga upp ett anfall och göra 1-1. Det är Ramos som får hela kanten för sig själv och efter att ha fått måtta ett inlägg utan ngn försvarare som stör honom slår han ett perfekt inlägg till raul som nickar in 1-1. Målet känns rättvist även om jag tycker att mittbackarna agerar taffligt vid målet. Efter målet tar reals mittfält kommandot även om hemmalaget också slarvar en hel del med boll. Atlético känns hela tiden stressade och får inte till ngt ordnat spel. När Atlético flyttar upp spelet vänder real snabbt och jag orkar inte ens rabbla upp alla gånger som real utnyttjar det faktum att Pernia är helt vilse. Vi får vara glada att real bara gjort ett mål för så vidöppen som vå¨r vänsterkant varit är skrämmande!Real är nära att göra 2-1 på hörna men Ramos nick tar i stolpen. Försvarets agerande är skandalöst och ingen går upp i nickduellen med Ramos! Atlético har väl en och annan halvchans oxå men det känns inte som att vårt mittfält har koll på reals.
Man kan väl sammanfatta första halvlek som rätt kaotisk. Spelet böljar fram och tillbaka, även om det är real som känns farligare. Fortsätter diarra, sneijder och guti ha övertaget i andra halvlek så slutar det bara på ett sätt, torsk dvs.