Leo Franco kommer att starta i målet istället för Abbiati då han stod förra matchen mot Ajax.
Till höger lär vi återse Seitaridis, i mittlåset kommer Pablo och Fabiano Eller att återfinnas samtidigt som Mariano Pernía förhoppningsvis ersätter Antonio López.
På mitten återfinns förhoppningsvis även Simão till vänster, i mitten Maniche och Luccin, längst ut till höger Maxi Rodríguez. På topp Braulio och Mista (?).
Jag skulle personligen vilja se Simão i mitten och en 4-2-3-1 uppställning med Maxi och Reyes på varsin kant, men nu är det så att Reyes inte kommer att starta så det lär bli Maxi och Simão på varsin kant.
Det här skulle också vara nice:
Leo Franco
Seitaridis - Pablo Ibañez - Fabiano Eller - Mariano Pernía
Peter Luccin - Maniche
Luis García - Maxi Rodríguez - Simão
Braulio
Återstår att se hur Aguirre formerar..
gackt
4 augusti 2007, 19:59
Hej på er go vänner, ska bli ett spännande test ikväll. Hur ordinarie tror ni att ni kommer ställa upp ikväll? Är det Reyes debut?
Väl mött, hoppas på en bra och underhållande match!
Ämne: Optimo_Kun,
tror at....Exakt!
Alla andra positioner i laget har riktigt stark backup men Forlan och Aguero ar betydligt starkare an Misata och Braulio.
Ska ge mig pa och tipsa om utgangen i matchen:
3-1 till mitt kara Atletico. Maxi, Reyes och Pernia kommer hamna i malprotokollet.
den grymt klara streamkanalen Share2 som jag länkade till sis sänder inte matchen idag.. men kolla på Truesports1 eller SHTV med TvAnts då dessa ska ha betydligt bättre bild än Guandong.. Finns även SIPTV med engelsk kommentator men bildkvaliten går i debatera.. ibland väldigt bra iblan gansla dåligt.. testa er fram.. men jag föredrar Truesports1
@Lalat
Despot är den typiske målskytten som tar vara på sina motståndares misstag, står ofta rätt samtidigt som han är duktig i djupet och även sätter tap-in's.
Han är ganska duktig med huvudet och det har jag sett exempel på ett antal gånger under den gångna säsongen, det du också bör veta är att han var bäste målskytt under hans två år i Serbiens andra division.
Han har ett bra skott vilket givetvis gynnar hans målgörande då han inte endast står på mållinjen och petar in bollar, han kan även klippa till från cirka 20 meter.
Under förra säsongen vann Vojvodina väldigt många matcher med 1:0 och Despot hade stor del i detta då han avgjorde 7 av dessa matcher med att göra 1 mål i varje match. Då ska vi inte tala om att han ofta gör mål mot Crvena Zvezda och Partizan, vilket han gjorde i bortamatchen mot Zvezda när man vann med 3:0 och fick Dusan Bajevic, Zvezdas dåvarande tränare att lämna planen. Mot Partizan satte han två varav ett på straff och gjorde så att Vojvodina vann även den matchen, med 2:0.
En målskytt så att säga.
@HannesMachado
Simão var Atléticos bästa spelare under matchen mot Ajax, utan tvekan.
När han steg på planen gjorde visserligen Ajax mål direkt, men spelet öppnade upp sig och stor del i detta hade Simão som sprang och utmanade konstant i 45 minuter. Han skapade chanser, sprang sig fri både centralt och på kanterna, hade en frispark som Maarten Stekelenburg räddade. Stekelenburg är anledningen till att Atlético inte lyckades få ett bättre resultat i den matchen.
En utmärkt debut av Simão, läs gärna matchrapporten under länktips*
Som portugisiskt fotbollsfan är jag väldigt spänd på att veta hur Simão skötte sig i debutmatchen mot Ajax. Nån som kan ge en utförlig utvärdering om hur han avverkade matchen?
JJ
4 augusti 2007, 00:40
Optimo_Kun,
tror att Henko menar att ha Elmander som en slags rotationsspelare när Kun och Forlan av ngn anledning inte spelar. Har jag rätt, Henko?
Tycker inte heller att vi ska dra för stora växlar av förlusten mot Ajax. Först och främst är de före oss i de fysiska aspekterna, vi har många nyförvärv som matchades in, och vi ställde inte upp med ordinarie manskap, tvärtom!
Tror mycket på detta laget, viktigt med en bra start. AUPA ATLETI!
Sitter lite och hoppas att Mista far chansen fran start mot Lazio och misslyckas sa Aguirre forstar att han inte haller langre.
Drommen vore Elmander istallet for Mista :)
Jag ar just nu i Serbien men aker hem nagra dagar innan Atleti kommer hit. Fan det skulle vara grymt kul att fa stodja dom har nere pa bortaplan. Aja tur i otur eller va man sager.
Lalat
3 augusti 2007, 22:37
zoran//
Okidoki. Tack så mycket! Hur är han som spelare? Han är ju iallafall hyfsat stor (1,85 m).
@Lalat
Radisav Rabrenović som har hand om Vojvodinas övergångar har tidigare sagt att många klubbar ringer runt och frågar om Ranko Despotović, men för tillfället finns det inget konkret bud på deras bäste anfallare.
Vitesse, Legia Warszawa och Schalke skall vara intresserade, men så har inte deras tekniske direktör bekräftat vilka andra klubbar det är som är intresserade av Despot.
Vojvodina är inte en klubb som skulle hålla i allt för hårt i Despot om de fick en rimlig summa för honom.
Real förlorade alltså nyss mot Lokomotiv Moskva med 2-0
Ingen vidare start för Schuster.. Om jag minns rätt är alltså Lokomotiv det tredje laget i den Ryska huvudtstads herarkin efter CSKA Moskva och Spartak Moskva.. Det är som Milan eller Man U skulle komma till Madrid och få stryk av Getafe eller Rayo..
Kan man önska sig en bättre helg :)
Förutom att vi slår Lazio imorn..
Lalat
3 augusti 2007, 21:03
Oket, detta är lite Off-topic, men då det verkar vara ett par serber här så frågar jag ändå;
Har ni hört något om att Despotovic ska vara på väg till Tyskland och Schalke? No?
Ämne: Är det fler än jag s....Intertoto är en omväg till UEFA-kvalets andra omgång, alltså den vi ska spela nu, innan detta är det en omgång för ännu mindre lag, första kvalomgången. Man kan väl säga att intertoto är en förlängd första kvalomgång.
Själva UEFAcupen börjar inte med gruppspel, som t.ex. CL utan den första riktiga omgången(ej kval) är ett dubbelmöte som alla lag måste spela, därefter lottas grupperna.
Är det fler än jag som tycker att UEFA-cupen är rörigare än någonsin. Jag måste vara dum, men jag fattar helt enkelt inte upplägget.
Vilka är direktkvalificerade till gruppspelet? Det borde väl vara de som slutade direkt efter CL-platserna i sina respektive ligor eller hur? De måste väl vara fler än 16 st. lag. Eller är det ngn konstig seedning som gör att alla utom de "stora" ligornas lag måste kvala till gruppspelet? Och intertoto-mästarna måste uppenbarligen göra en kvalomgång till (efter intertoto) för att gå till gruppspel.
Vad är det för skämtare som kommit på det här spelschemat?