Atlético övertygade inte heller mot Deportivo La Coruña förra helgen, men det viktigaste är ändå att man tar sina poäng och hänger med i toppen. Los Rojiblancos var de stora vinnarna då samtliga topplag hade stora problem att spela in full pott.
Det ser ändå inte så illa ut för Atlético även om de möter Zaragoza nu i helgen och har en del nyckelspelare skadade.
Jurado imponerar faktiskt och gör ett mycket bra jobb i Atlético, imponerar och spelar bra gör även Galletti som även har börjat näta emellanåt. Mista fick göra ett mål sist mot Deportivo. Det är viktigt för bådas självförtroende att man producerar och framförallt känner sig delaktiga så att man inte får ett par minuter och inte hinner göra något framåt, det här gäller dock främst Mista då Galletti spelat mycket den här säsongen.
Personligen tycker jag att Eller gör en bra insats mot Deportivo, även om de inte har mycket framåt. Det är trots allt hans första match på 3 månader. Jag skulle vilja se honom mot Zaragoza tillsammans med Perea som annars är given i backlinjen.
På mitten tycker jag Atlético-spelarna blandar och ger i diverse matcher, särskillt Luccin som på sista tiden inte alls varit sig lik. Tycker att han hämtar boll lite för lågt ner i planen, även om han nu gör det ganska bra. Sliter och jobbar gör han, det är ju trots allt hans signum.
Maniche presterar inte, det går inte något vidare för honom just nu. Tycker dock inte att man skall sälja honom alldeles för tidigt, men han måste definitivt prestera bättre i framtiden.
Jurado borde nog vara förstavalet när Maxi och Petrov kommer tillbaka. Han har visat upp en mycket bra form och framförallt är det spelet som imponerar mest, även om jag tror att han kommer att få ut mer av sitt spel när Maxi och Petrov återkommer.
Viktigt match i helgen, det är verkligen viktigt att vinna den, även om det bara blir med ett mål, spelar ingen roll så länge man vinner, för det är allt som räknas i slutändan.