Maniche fortsätter med att ligga längre ner än den defensiva mittfältaren (idf Costinha) och slå bort boll efter boll upp på läktaren. Sliter, gör han, men det räcker inte till som en offensiv mittfältare i ett topplag. Det är också fattigt med bollarna framåt, då Maniche oftast väljer att passa en back. Speciellt efter hörnor om bollen letar sig ut till kanten (Borde slå inlägg i den situationen 9 gånger av 10, men spelar bakåt istället, lika många gånger).
Torres ser lika uppgiven ut som vanligt och jobbar alldeles för lite. Han är för trygg på sin position och skulle behöva bänkas lite. Alternativt låta Luccin ta över kaptensbindeln, men något måste i alla fall göras. Vad gäller spelet i allmänhet är det för omständigt och plåttrigt på mitten. Bollen rullas runt backarna för länge och speluppbyggnaden tar flera hundra år. Byta kant verkar man inte heller ha hört talas om. Det positiva är att vi börjar skapa tryck mot slutet och spelar mycket rakare. Jurado gör en bra match och borde ha tagit frisparken som Lopez sköt över. Jag var lika säker på att han skulle ha satt den som jag var på att Lopez skulle ta den istället. Recre gör en mycket bra match och stänger ytorna på ett effektivt sätt men med lite bättre spel, som vi faktiskt har visat upp den här säsongen, ska vi bara komma igenom. En klar förbättring krävs till nästa och jag är övertygad om att spelarna kommer att vara mycket mer taggade.
Domaren i gårdagens match höll en jämn nivå och gjorde inte många misstag. De han gjorde var fullt förståeliga med tanke på hans placering osv. och det var en klar förbättring om man jämför med senast.