Jag har inte sett matchen, men kan väl säga som följande om målen i alla fall:
-På det första får Ayala stå ensam mellan 3 Atlético-spelare och nicka in 1:0 till Valencia. Dålig markering alltså.
-Luccin misslyckas med ett skott, som blir täckt av en Valencia-försvarare, sedan går den ut till vänster och de startar en typisk Valencia-kontring (Något som vi skulle se upp med i början sa vi). Albelda tar bollen och driver den framåt, han spelar bollen till Villa som är till återfinns på vänsterkanten, Villa slår en mycket fin djupledsboll till Vicente och gör därmed bort både Giourkas Seitaridis och Pablo Ibañez. Sen är det bara att spela in på den fria ytan precis innan Leo Franco, och Morientes gör inga misstag alls. Snyggt mål, men ovaksamt och slarvigt försvarsspel av Atlético.
-Vi gör ett snyggt mål och det ska Mista ha ett tack för! Tummen upp.
-Tredje målet fattar jag först och främst inte varför vi låter Albelda gå så långt med bollen på mittplanen och framåt. Tror att han får gå 30-35 meter och att det bara är Maniche (?) som försöker ta bollen ifrån honom! Luccin småjoggar efter och det är 3 spelare som faller bort i och med att vi står för långt ifrån Vicente som slår sina inlägg från Seitaridis kant. Hursomhelst är det tredje målet också mycket snyggt då Vicente hittar Morientes som gör sitt andra och Valencias tredje mål.
Förövrigt vill jag påpeka att vi har chanser att göra mål på, men att vi inte utnyttjar de och att vi ändå verkade spela ganska bra med tanke på hur det har sett ut tidigare på säsongen med uteblivet spel.
Slutsats:
De sätter sina chanser, och vi har otur med både räddningar på mållinjen samtidigt som vi blandar det med svaga avslut mot mål, Vi når liksom NÄSTAN fram på allt verkar det som.
Konstigt att vi inte startade med Perea förresten, han är snabb, stark och passar i en sån här match.
Aja, vi måste vidare och jag hoppas man tar med sig spelet i alla fall.
Bry er inte om de där 15-åringarna, alla vet vi att Fernando inte levererat på ganska länge och att alla stannar av ibland, men förhoppningsvis kommer han igång, till skillnade från deras frälsare (Raul) som man verkar forcera hela tiden.