Maniche följetongen fortsätter.
As skriver att Maniches Agent är i Monaco!
Vi får väl se vad som händer, jag kan inte riktigt glömma att Rosicky inte blev en Madridbo.
Ämne: Tycker det är lite k.... Vet inte riktigt om jag håller med dig riktigt om det där med att utvecklas hos Racing.
Tycker snarare att det är steg bakåt i han karriär med tanke spelarmaterialet och tränare han får omkring sig. Om det va meningen att han ska utvecklas så kanske varit bättre att stanna hos Intenacional 2 år till. Jag tror inte Racing är den typ av klubb som man utvecklas i, att gå från att vara Brasiliens största talang till ett lag som kämpar varje match för att inte åka ur primera är ett stort steg bakåt.. Jag har hade förstått om han använt t.ex Sevilla, Zaragoza eller Deportivo som mellanplattan till Europa. men Racing är ett katastrofalt val för en utvecklande talangfull "anfallare".
Påminner om Tipssidan, fortfarande 4 st som inte har tippat än. www.tippa.2u.se Vill man ha en användare och lösenord så pm:a mig =)
Förresten vad kostar Viasat sportkanalerna, om det nu skulle bli dom, de ligger väl närmast rättigheterna?
Obs: Använd firefox för att öppna sidan.
Tycker det är lite kul att Sobis går dit, där får han säkert starta och utvecklas snabbare än i t.ex. Milan där han "bara" blivit en talang som byts in i 82:a.
Hela budgeten lär iofs gått åt för dem. :P
Hur f** fick racing Sobis?? Jag har föjlt Copa Libertadores på tv och Rafael Sobis är den som imponerat mest på mig av alla sydamerikanska spelare.. Jag anser att Sobis i dagsläget är t.o.m bättre än Agüero.. även fast dom är identiska i spelstilen.. Sobis drar altid 2-3 spelare innan vassa avslut.. Den här killen kommer fotbollens G8 dra i nu tänkte jag.. killen är den största brasilanska talangen i nutid... 5 nummer större än Robinho.. men så drar han till Racing????????
Är det nån som hört nån förklaring till varför?
Man kan iallafall hoppas på att han inte hinner debutera mot oss.. för att han är fullt kapabel att på egen hand föstöra våran premiärfest..
Ämne: Skulle vara tungt me.... Real har ju trots allt gjort stora värvningar förr utan att det har gett resultat...
Men det är klart, Kakà är tyvärr en klass bättre än Beckham och inte direkt på väg utför som Zidane var.
Elwis
22 augusti 2006, 22:06
Ändrades: 22 augusti 2006, 22:06
Luff,
Mötet kommer att ske imorrn - det är officiellt nu, sa Calderon på radion. De nämnde också att real är påväg att sälja en eller två spelare (en av dem ryktas vara Baptista). Oavsett vilka marängerna värvar så tror jag att vi äntligen vinner derbyt i år - iaf på Vicente Calderon. Det är dags att vi blir ett lag att räkna med. Hur går det med Maniche någon som vet - pågår fortfarande förhandlingar?
Skulle vara tungt med Kaka hos marängerna, de får ett ruskigt lag då.
Elwis
22 augusti 2006, 21:48
Singh is King,
Jag har följt Madrid radion ett bra tag och Madrid bossarna har bestämt en träff med Milan för förhandling, Milan kommer ta med sig Kaka medan Real tar med sig Ronaldo - Milan har varit inntresserade av Ronaldo ett bra tag. Givetvist är pengar också involverad i bytet;-) Pengar har aldrig varit ett problem för marängerna, så de kommer nog ge en viss summa plus Ronaldo till Milan.
Ämne: Luff,
Du behöver in....ha!ska dom byta Kaká mot Ronaldo??skulle inte tro det ;)och om dom gör det, vilket jag hoppas att dom aldrig kommer göra, så skulle det vara det dummaste dom gjort efter Shevchenko-säljningen
Aftonbladet tippar La liga:
4. ATLETICO MADRID
Atletico har som vanligt värvat optimistiskt och förväntningarna är som vanligt uppskruvade inför säsongen. Sett till truppen är man helt klart ett topplag och kanske är nye tränaren Aguirre den som kan få spelarna att äntligen visa sin kapacitet i den rödvita tröjan också.
Snabbfakta
I fjol: 10:a, 52 poäng.
Meriter, Ligan: 9 (senast 1995–96).
Spanska cupen: 9 (senast 1995–96).
Internationellt: Cupvinnarcupen 1 (62).
Tränare: Javier Aguirre (ny).
Arena: Vicente Calderon (54 851).
Odds som ligasegrare: 35,00 (Unibet).
På nätet: www.clubatleticodemadrid.com.
Biljetter: Säljs online via hemsidan.
Atletico Madrid har några av landets hetaste och trognaste supportar och man har knappt 45 000 säsongskortinnehavare. Derbyt mot Real Madrid är alltid utsålt och även till matchen mot Barcelona är det svårt att få tag i biljetter. Till övriga matcher bör det däremot inte vara något problem om man är ute i god tid.
In: Mariano Pernia (b, Getafe), Georgios Seitaridis (b, Dynamo Moskva), Zé Castro (b, Academica Coimbra), Costinha (mf, Dynamo Moskva), Jurado (mf, Real Madrid), Miguel de las Cuevas (mf, Hercules), Sergio Agüero (a, Independiente), Mista (a, Valencia).
Ut: Garcia Calvo (b, Levante), Colsa (mf, Racing Santander), Zahinos (mf, Valladolid), Manu del Moral (a, Getafe).
Tränaren: Javier Aguirre gjorde stor succé med överraskningslaget Osasuna i fjol. Nu kommer han till en klubb som knappast är känd för sitt tålamod och med den här truppen krävs resultat direkt. Han lyckades få ut maximalt av sina spelare i Osasuna och nu står han inför en minst sagt svår uppgift i att skapa harmoni och ett lag av Atleticos tidigare underpresterande individualister. Han har dock kvaliterna att lyckas med uppdraget.
Stjärnan: Fernando Torres är Atleticos speciella lilla kelgris och det är inte så svårt att förstå både när man ser honom spela och tittar på hans statistik. 61 mål på 138 ligamatcher har det blivit så här långt och supportrarna hoppas intensivt på att ryktena om en snar engelsk övergång är överdrivna.
Nyckelspelaren: Det är inte defensiven som har varit Atleticos problem de senaste säsongerna (37 insläppta mål i fjol och 34 året innan dess) och det är till stor del mittbacken Pablo Ibanez förtjänst. Han gör sällan en dålig match och leder oftast försvaret på ett ypperligt sätt. Han lär ha en defensiv nyckelroll även kommande säsong.
Kommentar: Atletico underpresterade på nytt i fjol och med tanke på spelarmaterialet är deras placeringar de två senaste åren under all kritik. Nu har Aguirre hämtats från sensationslaget Osasuna och kanske är han mannen som kan få spelarna att prestera hela säsongen. I så fall har Atletico kapacitet för en topplacering.
Premiär: Söndag 27 augusti, Santander (b).
Teves har ju inte hittat någon klubb än, hans mål mot Serbien i VM va helt fantastiskt.
Elwis
22 augusti 2006, 16:55
Luff,
Du behöver inte vara orolig för torres framtid. Som du säger så har Milan inte värvat en ersättare för Shevshenko - man försökte få Rafael Sobis (en riktigt bra brasse och en talang) - men denne Sobis stack till Racing (konstigt nog)... Men Milan kommer förhandla med Real väldigt snart (ett byte mellan Kaka och Ronaldo ska kanske ske).
Det viskar om att ifall Milan blir klara för CL ikväll så ska tydligen Torres bli Milanobo.
Säkert bara nåt jättelöst rykte men jag kan inte hjälpa att bli lite orolig ändå. :)
De har ju faktist inte lyckats ersätta Sheva och de lär ju inte sakna slantar...
Det bästa vore ändå om Aguirre fick ordning på Gabi, När han börjar fungera så blir inte mittfältet något problem längre.
Jurado kanske kan hjälpa honom? Tror det skulle bli en fin dynamik om Jurado hjälper till bakåt.
Luff//oj då, hehe. Jo om de är riktigt taskiga säjer dom åt honom att om han inte skriver på för Galatasaray får han sitta av hela kontraktet utan att spela en match. Men när går hans kontrakt ut?
Los que ofrecen más dinero que el Atlético son el Galatasaray (15 millones), el Mónaco (12) y el Stuttgart, pero son equipos de ligas del segundo escalón europeo y Maniche sólo se plantea jugar en España, Inglaterra o Italia.
Om jag förstår rätt så har det kommit bättre bud är våra men han vill bara lira i de tre stora ligorna, hade jag helt missat, fattar att Moskva är rätt sura. ^^