Hej!
Anledningen till ni inte fick några biljetter är följande.
Allting började med ansvarig för Atlético Madrid INTE gick ut och frågade hur många biljetter som fansen ville ha, till till exempel peñas osv. Det blev mer eller mindre ett missförstånd mellan folk i klubben så endast 300 biljetter beställdes totalt.
Jag gick till Vicente Calderón i måndags och pratade med de som var ansvariga för supporterklubbarna och fick svaret att "det är inte vår intention att ansöka om fler biljetter", jag berättade då att vi är över 100 personer som säkerligen vill köpa biljetter men de sa att de var "slutsålda".
Samma dag ringer jag till MFF som är väldigt tillmötesgående, de säger att det finns 200 biljetter kvar och att vi kommer att få de, bara Atlético ansöker om de. I onsdags gick jag dit igen och berättade för samma kille att det fanns biljetter och då sa han att "dessa är de enda vi har". Då frågade jag honom vem jag behövde prata med för att få det till rätta. Han visade mig vem som var ansvarig och vi växlade ord där han sa följande ord "vi kommer att höra av oss till Malmö och om det finns biljetter så kommer vi att beställa till er". Jag berättade för de att jag kunde ringa och berätta då jag kunde svenska osv men då fick jag svaret att "vi ringer, det behöver inte du göra". Jag ringde till MFF iallafall då jag vet om att administrationen i Spanien fungerar ungefär som is på solen, inte alls. MFFs personal påpekar återigen att det finns biljetter och att Atlético behöver ansöka om de. Vi bestämmer att jag ska återkomma på fredag (idag).
Idag runt 13-tiden ringer jag till MFF och får svaret att "Atlético har ringt, de har sagt att de INTE vill ha fler biljetter då de inte vill sälja till folk som "inte har någon relation" med klubben. Som jag uppfattade det kunde MFF tyvärr inte sälja biljetterna direkt till oss då det är Atlético som bestämmer över bortasektionen.
Summa kardemumma: Atléticos ansvarige har ljugit mig rakt upp i ansiktet och sagt att vi kommer få biljetter. Tyvärr är alla i klubben inte lika ärliga som laget vilket straffade sig denna gången. Ni får hemskt gärna kolla runt och ringa folk angående biljetter men jag ser det som omöjligt. DOCK går det att köpa om man är medlem i klubben, men jag tror att man bara kan göra det om man är nere i Madrid.
Jag känner att jag måste be om ursäkt till alla Colchoneros i Sverige/Danmark/Finland/Norge/Tyskland och Spanien som ansökt om biljetter via oss. Det är vaken vi i redaktionen, den tyska supporterklubben eller MFF som har gjort något fel, det är ett par personer i klubben.
Sist men inte minst vill jag säga att ni inte ska deppa över detta utan försök att få biljetter så nära sektionen som möjligt! AUPA ATLETI!
EDIT: Även om ni inte går på matchen och bor i Malmö-området hade det varit trevligt att alla möts upp på Olearys på Entré i Malmö för att käka lite och snacka skit. skicka PM till Bobban(red) för anmälan!