Atlético - Forum

Liga: La Liga
Arena: Estadio Vicente Calderón
Atlético - Forum
Diskussionsforum Atlético
Champions Leagues gruppspel är lottat. Vilka tar sig vidare?
465 registrerade röster.
Liga: La Liga
Arena: Estadio Vicente Calderón
Atlético - Forum
465 registrerade röster.
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 38 | 28 | 4 | 6 | 88 |
2 | ![]() | 38 | 26 | 6 | 6 | 84 |
3 | ![]() | 38 | 22 | 10 | 6 | 76 |
4 | ![]() | 38 | 19 | 13 | 6 | 70 |
5 | ![]() | 38 | 20 | 10 | 8 | 70 |
TOTALT 83246 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Antonio López skrev:Förväntar mig en ren slakt på bortaplan idag. Valencia stötte för första gången på lite motstånd mot Sociedad och gjorde inte mycket rätt. La Real kunde gjort fler mål och vunnit stort. Mot Atleti har de uppblåsta fladdermössen ingen chans, hur mycket de än försöker provocera Atleti och domaren.
CosaFai? skrev:Kakan_Atletico/ Trevligt med en lite tidigare match idag. Förhoppningsvis så är spelarna inte allt för trötta sen matchen mot Juventus, det är väl därför vi har den bredd som vi har. :)
Sportuga (Portugal-Red) skrev:Tiago med i Portugals landslag igen....Underbart
bel0 skrev:Någon som har biljett till Malmö- Atletico som vill sälja?
gurra1993 skrev:Saul från start igen fattar inte varför Greizman inte verkar få nått förtroende
DeBe skrev:har ni planer pa att fortsatta med det pagaende nyhetsupplagget. tycker det gamla var battre. det har inte ens lagts upp en matchrapport fran gardagens drabbning an
Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes) skrev:Nej självklart vet vi inte vad Raul Garcia säger varje gång han gnäller men man kan tolka oerhört mycket genom exempelvis kroppsspråk. När 55 000 rojiblancos skriker på läktaren är inte själva orden det väsentliga för i princip ingen hör vad du säger. Kroppsspråket däremot uppfattas av samtliga aktörer på planen och läktaren och skickar signaler. En ledare ska antingen vara den klart mest lysande stjärnan som alla ser upp till tack vare dennes auktoritet (exempelvis Zlatan i landslaget), eller så ska den vara ledaren, den som arbetar hårdast för laget, pushar på medspelarna, tar dispyter med motståndare och domare på ett professionellt och moget sätt och som gör allt i sin makt för lagets bästa. I mina ögon når RG8 inte upp till något av dessa kriterier och jag hade kunnat se en drös med andra spelare som kapten före honom. För mig hade antingen Godin eller Tiago varit det självklara namnet då de har varit med på denna höga nivån en längre tid. Raul Garcia har inte alls samma erfarenhet och har i princip aldrig varit ordinarie i det lag han nu representerar som lagkapten
VamosAtleti! skrev:Någon som har bättre koll på om Gabi kommer bli avstängd under längre tid pga matchfixet från hans tid i zaragoza? ??
laGodzilla skrev:Ni som gnäller på Raul Garcia som kapten för att han gnäller etc. Hur vet ni vad det är han säger? Henrik Rydström, fd, svensk fotbollsspelare i Kalmar FF pratade hela tiden under matcherna och tjafsade med domare och motståndare. Han var trots detta väldigt sällan varnad för snack, men många menade att han pratade för mycket och motståndare började hata honom (de som inte kände honom eller spelat mot honom tillräckligt länge för att uppskatta hans närvaro i Allsvenskan). Min poäng är att en lagkapten inte nödvändigtvis behöver vara någon frontfigur för hur man ska bete sig eller liknande. Ibland har man en viss roll som gör att man är bäst lämpad för det bara. Om nu Raul Garcia inte förtjänar att kunna vara lagkapten i dagens elva så skulle jag vilja veta lite bättre om VARFÖR. Ni ger inga bra exempel. Idag vann Atlético mot Juventus med 1-0 och det var sköna poäng som tusan. Spelarna gjorde det som behövdes. "3 poäng före allt annat, det är det viktigaste" brukade en tränare säga i halvtid när man spelade ungdomsfotboll och det tror jag fortfarande på. Hur man vinner? Nej, bara man gör det. :)
zoran skrev:Atlético gjorde ett spelmål. Garra sitter nog och undrar hur det är möjligt.. Atleti nollade Juventus ikväll. De hade inte ett enda skott på mål. Första gången de blev nollade i en Champions League-match sedan 2006 då de förlorade mot Arsenal. Minns den matchen som om det vore igår.
Visar 1 till 30 ( av 83246 poster )