Blir lite smått förbaskad när jag återigen får se fjanten German Lux i Argentinas mål! Leo Franco anser jag vara en betydligt bättre målvakt! Någon som vet om Pekerman har någon särskild anledning att bänka honom? I Sydamerika är det ju heller inte så populärt om man bara använder sig av utlandsproffs, kan det vara därför Lux står?
Förresten, någon mer än jag som har reagerat över att Argentinska målvakter har lite "rgna stilar"? Burgos behöver man ju inte tala om. Men även denne Lux och Franco är lite "egna". Ingen utav dem gör särskilt mycket spektakulära räddningar, och "tvar" heller inte. Leo Franco lever på sin placeringsförmåga, medan Lux står hjälplös på många placerade skott! Dessutom verkar han vara feg. Kaka var nära på att få ett friläge men istället för kasta sig ner och greppa bollen går Lux ned med fötterna före!
P.S. Hoppas givetvis på Sverige nästa år, men Spanien med F.Torres på topp skulle vara roligt att följa! Jag hoppas definitivt inte att brasilien vinner, gillar inte deras attityd!