Atlético kommer inte värva Sneijder pg.a. flera olika anledningar.
1) Inter vill ha en övergångssumma för Sneijder. Atlético har inte råd att betala €10-15 miljoner för en spelare i nuläget.
2) Han har en lön på €6 miljoner per säsong, något man absolut inte har råd med i nuläget. Atléticos nya lönepolicy (€2,5 miljoner per säsong är vad spelare som Arda exempelvis har..) gör det omöjligt.
När det gäller Diego ryktas det lite i Gil Maríns omgivning att han vill värva spelaren i sommar. Problemet är dock hans lön och det vet vi sedan länge. Däremot spelar hans kontrakssituation med Wolfsburg i Atléticos fördel då han bara har ett år kvar i sommar. Han tjänar €6 miljoner plus €3 miljoner i olika sponsoruppdrag för Volkswagen i Tyskland.
Min röst skulle falla på Isco då han inte alls är på samma lönenivå som exempelvis Diego och han har en utköpsklausul på €20 miljoner (som de vill höja till €40 miljoner). Säljer klubben Falcao i sommar, vilket är väldigt troligt skulle jag aktivera hans klausul samtidigt som man måste betala lite skatt på det hela också. Det finns lite potential i en sådan utveckling under sommaren om Falcao lämnar eftersom Isco har ett försäljningsvärde som man kan tjäna rejält med pengar på. Málaga lär dock förnya hans kontrakt och så är vi tillbaka på ruta ett.
Hur många av er skulle ta €45 miljoner plus Courtois mot Falcao? Nu tror jag Chelsea inte vill genomföra en sådan övergång, men jag skulle inte tveka en sekund.