Jag är nöjd över en hel del saker efter gårdagens match, resultatet, Adrians mål, stabiliteten i laget m.m. men framförallt det energiska presspelet som äntlligen var tillbaka. Det är lätt att berömma detta eftersom att Atletico har förlorat de 2 senaste matcherna, men faktum är att presspelet har lyst med sin frånvaro under en längre tid än så, det positiva är att vi ändå lyckats vinna trots att vi inte varit på topp. Jag har varit kritisk mot Gabi under den senaste tiden eftersom att jag tyckt att han saknat energi och slarvat i passningsspelet och inte minst på dom fasta situationerna.
Jag känner inte till vilken det är som styr och ställer i laget och som peppar igång dom andra innan match. Men jag får den känslan att när Gabi gör en bra match (sätter sina passningar och presspelar på ett utmärkt sätt) så smittar det av sig på hela laget. Laget pressar på ett helt annat sätt och han blir själva fanbäraren av ett aggressivt Atletico. Under de matcher han inte har levererat har en viss Tiger i anfallet gett oss 3 poäng vilket vi ska vara oerhört glada för!
Låta Gabi vila i cuperna liksom Falcao, Arda och gänget får göra för att få med hans aggressivitet i varje match i ligan istället för varannan match? Någon som håller med?