ADCS@
Jag som trodde att samarbetet mellan dig o Cleber Santana funkade hur bra som helst :(
ADCS (red)
23 oktober 2012, 14:25
Aupa Aupa!//
Jag tror det var sista när jag provspelade för klubben. Det var först när samarbetet mellan mig och Fabiano Eller klickade som de snygga målen kom från oss båda.
A.Lopez:
Ditt första inlägg: Njaee.. Känns mer som att Falcao är en djupled och targetspelare, Costa är targetspelare och Adrián e djupledsspelare.
Får vi in en djupledsspelare så kanske det blir förmånga av den spelstilen, men det känns som att det är mer eftertraktat i den spanska ligan...
Ditt andra inlägg: Japp, håller med dig helt och hållet, inte sett bra ut!.. Slussa in Kader förfan!
José.A.R: I denna matchen var han fasansfullt dålig och borde stannat hemma.. Han har sina upp- och nergångar.. Men Absolut, Tiago borde få spela mer..
Olssson: tack för du motbevisade mig, tänkte inte alls på det målet då det inte betydde något, iallafall inte för mig..
Atleeeti: se länk längst i länktipset, gåshud!
Jag känner exakt likadant. Måste gå rakryggad så länge man kan, man vet aldrig när motgångarna kommer.
OCH, tack så mycket! Det är ju ni som gör det möjligt att vi håller sidan uppdaterad ;)
Ha en trevlig kväll alla Atléticos!
Säsongens största besvikelse har ändå varit Juanfran enligt mig. Känns som han gått ner sig mer än någon annan, förra säsongen hade han sånt flyt i sitt spel och verkligen kunde röra sig elegant. Nu ser han för det mesta bara klumpig ut när han försöker komma förbi motståndaren. Hoppas verkligen han hittar tillbaka till formen han hade förra säsongen för än så länge har han absolut inte imponerat på mig.
Edit: På tal om ingenting :)
När Atletico var på besök i kairo, så gjorde diego ett frisparksmål i vänskapsmatchen mot Al Zamalek. Är det möjligen det senaste frisparksmålet vi gjort innan tigerns?
Frisparkar rakt i mål? De värsta i modern tid (sedan 05 då jag såg min första match på plats) måste väl vara Simaos. Det var en grym mot något segunda lag i copan...recreativo tror jag det var.
Måste bara skriva hur kul och lite overkligt att Atleti nu levererar. Har bara läst här de senaste åren, men nu bara måste man ju skriva lite. Tack all ni i red, jag tror inte ni fattar vilken stor del av min sportläsning ni står för. Fantastiskt vad ni också levererar i med och motgång.
Bara jag som inte tycker att Gabi håller måttet. Att han är slö i fötterna det vet vi ju alla men det brukar han ju kompensera med ett snabbt passningsspel (Se El Maestro Xavi). Men när passningarna går fel och vrickningarna inte sitter så håller faktiskt inte Gabi. Han är inte heller den spelaren som håller ihop mittfältet på egen hand utan joggar mest runt i tomma intet. Tror faktiskt att mycket i atleticos framgångar ligger i (förutom FALCAO och en stark backlinje) en viss Mario Suarez som enligt mig har tagit enorma framsteg den här säsongen.
Ge Tiago en riktigt chans till nästa match? Elr varför inte Emre nu när atletico ska vara det spelförande laget hemma mot Osasuna?
Får hoppas på att Mallis tar poäng i kväll. Känns visserligen rätt safe när det gäller de där CL-platserna just nu men ju mer poäng försprång desto bättre. Säger som Noel Gallagher i det här klippet.
11 poäng ner till Valencia
11 poäng ner till Sevilla
8 poäng ner till Real
5 poäng ner till Malaga
Am I happy with that? No I'm not, I want MORE!
Gaboro: Diego har aldrig satt en frispark direkt i Atlético..
Bobban: det är bara för att Falcao gjorde mål, de blir ju fuktiga där nere bara de hör hans namn..
A. Lopez: Om jag inte är helt ute och cyklar så är det säkert så att man vill köpa Chicarito OM Adrián lämnar?
Vamos Atleti:
@madridatleticos
@AtleticoFans
Aupa Aupa: Skulle aldrig vilja ha tillbaka honom...
För det andra, la märket till
"De Geas längtan till hemlandet, där han fortfarande har sin flickvän, har gått så långt att han ska ha anställt en ny agent – superagenten Jorge Mendes med klienter som Mourinho, Ronaldo, Pepe och Di Maria. "
Är det någon som har något bra Twitter-konto, som baseras en hel del på Atletico Madrids framfart?
Svenska och engelska föredras när spanska inte är det vassaste språket för mig.
Aupa/
Ser ju inget fel i det ryktet alls öht. En ung målvakt som vill ha speltid föredrar alltid att konkurera med världens bästa målvakt!
Måste Falcao gå så är väl Chicharito en så bra ersättning som någon annan i guess. Kommer absolut inte kunna bära laget så som Falcao gör men kommer säkert vara en spelare man kan bygga upp ett stabilt lag med.
BBC Sport @BBCSport
Adebayor set to leave Tottenham, Atletico Madrid want Man Utd's Hernandez, plus the rest of the football gossip http://bbc.in/wVT9IF
Kommentar till det här..? Känns inte direkt som en 'värdig' ersättare till tigern. But then again, no one is...
"Kader tog portugisens plats i truppen som enligt källor inte lever upp till Simeones krav på träningarna och således inte får chansen att spela."
Syftar du på Silvio eller Kader Joakim? Antar ju givetvis Silvio men vill vara säker :)
Simeones tankar om Falcaos frispark.
“The goal came from a delicious free kick by Falcao,” he said.
“He desperately begged for the ball. He knew he had a chance and his hunger for a goal compelled him. He practices those in training in order to improve in that facet [of his game], and we saw the result of that.”
Oroar mig dock att laget inte alls imponerat de senaste matcherna. De 3 senaste har alla avgjorts i slutminuterna av matchen. Kanske är som fystränaren sa och som Zoran nämnt i podden ett par gånger om en 6-veckors formtopp, skulle vara bra om man snart kom in i den igen. Väldigt skönt dock att man lyckas plocka dessa poäng då de är livsviktiga mot slutet av säsongen.
Det var ju liksom inget snack om vem som ville ta frisparken efter det att Löken hade fått tröjan utsräckt. El Tigre nöp åt sig bollen snabbt och beslutsamt och resultatet var det inget som helst fel på:)
Marca skriver att straffsituationen igår hade redan blåsts av för offside. Verkade ju annars rätt sjukt att både huvuddomaren och linjedomaren missade den situationen.
Falcao gör nu inte bara mål i straffområdet. Han gör det direkt på frisparkar också.
Och Falcao gör inte bara mål för egna laget utan hindrar motståndarna från att göra några. Jisses...
Sk018
Tror inte de va i podden, jag skrev det tidigare i forumet, och ärligt talat, innan Falcaos mål idag så tror jag inte vi har gjort något frisparksmål iår, senast måste väl ha varit någon frispark från Diego som gick direkt in eller?