Jag tycker att du har helt rätt angående försvarsspelet och så länge jag kan minnas har Atleticos försvar varit allt annat n bra, det är inte så att man med en 2 måls ledning kan känna sig "trygg". Det kan liksom alltid slinka in ett slumpmål som de bättre lagen lyckas klara sig ifrån. Som någon så kallad "fotbollsexpert" sa, det spelar ingen roll vilka gubbar Atletico har där bak, det går åt skogen ändå. Inte helt ordagrant men han som sa det har en poäng.
Dominguez däremot som är ny för i år har varit undantaget som bekräftar regeln, han har verkligen dominerat backlinjen och han är ju inte gammal, det kan vara en kommande storback. Ujfalusi var ju ingen mittback som jag skulle låta vakta min förmögenhet, trots att den är så liten, men som högerback tycker jag att han har övertygat. Såväl offensivt som defensivt, det har varit riktigt roligt att se honom där, som att han har fått en nytändning.
Som du säger är Perea en trolig mittback men jag tycker inte att han är så säker heller, inte om man jämför med Dominguz i alla fall. Perea blandar och ger lite oroande ofta. Sen har vi Assuncao som jag tycker är hemsk, han kan bevisligen spela fotboll om han har kommit till Atletico. Jag får hjärtklappning varje gång han är nära bollen för det känns som om han kan göra vad som helst. Som domare brukar jag känna av spelet och ofta dömer man samma lag ett antal gånger per säsong. Har man en kille som man vet brukar göra dumma saker är det som att man "hajjar" till lite extra varje gång han går in i en närkamp. Det är så jag känner med Assuncao. Det återstår att se vad som händer följande säsong, jag hoppas att den blir ungefär som denna fast bättre...
Joakim, det står att tröjan kostar 15 pund, nu är jag inget proffs på växlingskurser men kan det inte vara så att ett pund är värt ca 13-14 kronor?