Detta skrev jag nyss till FanTV
"Hej
Jag ville bara fråga om ni kan ta upp ämnet TV4 på fantv nästa gång, dvs hur otroligt frustrerande det är att lyssna på TV4 kommentatorer när Barcelona spelar.
Som tex matchen Atletico-Barcelona igår, vi var ett gäng blandade Atletico, Villareal, Real och Barca fans som kollade på match tillsammans.
Det blev så jobbigt att lyssa på Jarelind att vi stängde av ljudet mitten på andra halvlek och kollade resten av matchen med musik istället.
Nu ska jag vara lite ful i munnen, men han fick orgasm bara tex Milito rullade bollen i sidled i backlinjen och sköljer lovord över Puyol för mottagningen, medan när tex Aguero gör 4-1 efter att solo raidat genom halva Barcelona så är han tyst och säger, där kom 4-1.
Detta beteende gällde alla hemmalagets mål, denna pinsamma påtagbara tystnad och avsaknad av äkta fotbollsjournalist glädje för att kommentera sporten.
Precis efter 4-1 tystnaden gör Etoo 4-2 och glädjen är total och nu pushar kommentatorn Barca för en stark upphämtning, detta går, man ska inte ge upp.
Detta beteende ledde till att vi som jag nämde tidigare stängde av ljudet, hade haft tålamod hela matchen, och Cules som kollade med oss förstod oss.
Kommentatorn igår fick Glenn Hysen att framstå som en Man U supporter.
Det är bara gå in på tv4 Fotbollskanalen.se och kolla, tryck bara på Spanien så kommer det först upp en stor bild och länk på "Se hur Barca håller bollen i 3 min" från nån gammal match och "Se Målen mellan Valencia-Barcelona och den starka kvitteringen" med en stor bild på en cykelsparkande Messi, vart tog gårdagens match vägen kan man ju undra.
Detta irriterande beteende genomsyrar tyvärr tv4 sportmedia, jag och väldigt många skulle vara tacksamma om ni tog upp detta, kan vara svårt för Kviborg att ta upp det då det skulle ifrågasatt med tanke på hans sympatier, men nån annan i panelen får gärna göra det.
Läs gärna igenom en del forum på SF och se att detta har pratats om igår"