Efter att ha sett matchen mot Racing och jämfört betygen med hur det såg ut, så måste jag säga att José Antonio Reyes förtjänade 3+ om inte en 4 för hans insats. Han är hela tiden på språng och försöker hela tiden att skapa något framåt. Sedan får han ju en assist och jag gillar inställningen när han ser att Simão är på väg in, då väljer han att fortsätta spela.
Maxi tycker jag får ett oförtjänt betyg då han gör en mycket bra försvarsinsats. Han hjälper hela tiden Seitaridis på hans kant för att isolera Racings kantspringare från att komma loss, kanske inte något man lägger märke till direkt, men tycker ändå att han gör en godkänd insats. Offensivt är han inte med framåt, så det måste förbättras imorgon mot Athletic.
Luis García är effektiv, han spelar fram Simãos mål och portugisen sätter sin första boll för Atlético de Madrid. Glad blev han också.
I övrigt kan jag berätta om att Atlético hela tiden försöker förbättra sina fasta situationer, i söndags kväll gjorde man även mål efter att Reyes slagit en perfekt frispark till Agüero som faktiskt nickade in bollen bakom Toño, en målvakt som endast hade släppt in ett mål fram tills man mötte Atlético.
Racing har inte ett enda skott på mål, eller några chanser fram till den 90e minuten och detta talar sitt tydliga språk. Till slut nickar Garay en ofarlig boll som studsar innan den når Leo Franco rakt på och Munitis har en frispark i sista sekunderna som tar i muren och är totalt ofarlig.
Tycker det är bra med stabilisering i försvaret och det är tydligt att spelare som Raúl García och Maniche ligger och hjälper backlinjen, men det som är nytt för den här gången är helt klart att Maxi hjälper sin ytterback.
Pernía gör ett bra arbete defensivt och låter in någon gå runt honom.
Annars är Agüero riktigt bra och kommer att tillföra mer och mer ju längre säsongen går. Går inte att vara nöjdare efter en sådan här vinst, trots att Yordi drar på sig två gula på lika många minuter.