Jag gillar verkligen Ibagaza, men det är klart, han är aningen begränsad som fotbollsspelare trots allt. Är verkligen ingen expert på Rosicky, men vet att han är betydligt mer allround än Iba och han var ju en extrem talang för några år sedan.
Det ser verkligen bra ut för oss inför framtiden, visserligen lär vi väl tappa någon(?) men samtidigt bör vi ju få extremt bra betalt.
Verkar ju som att trots vår dåliga säsong att stämningen i laget, truppen är bra och det känns som det är något stort på gång.
Vågar inte hoppas något på denna säsongen, utan jag vill bara att vi ska fortsätta stabilt och satsa på riktigt till nästa säsong. Förhoppningsvis då med Rosicky på planen.
Min "drömelva".
Torres/Kezman
Petrov Rosicky Luccin(?) Maxi
Lopez Ibanez Perea Valesco(?)
Franco
Kort kommentar:
Jag föredrar en något rakare 4-4-2 uppställning, med två centrala mittfältare med en ngt jämnare arbetsfördelning än vad som är i nuläget mellan Iba och Luccin. Med Rosicky och kanske ytterligare en mer "allround" innermitt så tror jag att man med hjälp av våra giftiga yttrar kan skaffa ett rejält övertag på mitten.
Vårt försvar och anfall håller hög Europaklass, kan knappt bli bättre (om man håller sig till någorlunda rimliga förhoppningar).
Tror Kezman blir bättre nästa år, första säsongen i en ny liga är ofta svår och Torres har ju liksom hela laget haft det tufft i år.
Är väl egentligen bara en högerback som jag vidare skulle vilja skaffa, Valesco är inte min favorit och Galletti är väl mer offensiv?
Nåja, nu ska jag inte tjôta mer. ;)
Lite tankar bara, vad säger ni?