Cosa Fai,
Jag får väl passa på att medge att jag aldrig varit särskilt förtjust i kroaten, inte ens när han spelade med bättre spelare i Bayern. Kanske har jag redan dömt ut honom på förhand, vad vet jag, men i mina ögon är han ingen Braveheart bara för att han orkar lunka tillbaka till eget straffområde för att rensa bort bollar med pannan, något som han faktiskt är riktigt bra på. Det är hans förbannade skyldighet att bidra med sitt starka huvudspel när vi försvarar fasta situationer. I anfallsspelet tillför han inte särskilt mycket med sitt statiska rörelsemönster. Får han en sämre slagen passning så är han praktiskt taget alltid tvåa på bollen och ibland ger han till och med intrycket av att inte ens försöka fånga upp förlupna bollar. Å andra sidan har även jag noterat hans löpningar längs med flankerna, men det är ju inte riktigt hans roll med tanke på hans bristande snabbhet. Han är mer än funktionsduglig i straffområdet och får han rätt bollar kan han nog bjuda på en 20-25 strutar, något Raúl García skulle kunna mäkta med om han fick den rollen. Nej, jag får helt enkelt konstatera att jag dels har svårt för den sortens anfallare och dels att jag saknar Costa och hans enorma löpvilja och kämpaglöd.