Smultronbilar
Mitt inlägg va ironiskt, jag är i synnerhet emot reyes försäljningen. stommen är redan borta i och med kuns framtida uttåg och spillrorna som blev kvar är numer bort blåsta till galatasaray. det enda vi kan glädjas åt är att vi för första gången på länge får se en bra backlinje, Filipe, miranda, godin, silvio. lite underligt att ufo släpps då han va den solklara backupen för silvio till höger. det centrala mittfältet är fortsatt starkt, gabi, mario, elias, koke och allas favorit raul garcia. det behövs såklart förstärkning här då assuscao och garcia kan vara på väg bort.
sammanfattning
backar:
vb. Lopez
vb. filipe
cb. godin
cb. miranda
cb. dominguez
cb. perea
hb. silvio
hb. valera
centralt mittfält
Mario
elias
gabi
koke
nu är frågan om ledningen verkligen säljer assuncao och garcia. jag hoppas verkligen det är fallet, men då krävs att vi värvar hem camacho och ett mittfält med de fem utgör en fin stomme i min mening. det som räds mig är såklart offensiven där vi nu endast har salvio och juanfran att räkna med som etablerad spelare och det ser oerhört skrämmande ut.
vi bygger nytt och förhoppningsvis rätt till nästa säsong, jag vill verkligen ha med reyes i det bygget men drar han så hoppas jag att de vi satsar på klarar att hålla oss kvar i ligan och för att till framtiden utvecklas till ett topp fyra lag. vad som nu kravs att vi köper är en bra kantspringare i piatti hämtar hem cedric, köper en duktig forward, hoppas att adrian får rätt och anländer (som för övrigt ser lysande ut i u21 em), satsar på borja och att en offensiv mittfältskreatör värvas så tror jag vi grejar ett kontrakt till nästa år
kantspringare
vk. cedric
vk. piatti.
hk. salvio
hk. juanfran
offensiva mittfältare
merida
och ett förslavat som går direkt in i startelvan
anfall
adrian
borja
och en etablerad som går direkt in i startelvan.
sammanfattningsvis ser det inte direkt dåligt ut men allt hänger på vilka spelare som köps in som förstavalanfallare och offensiv mittfältare.
mv. asenjo
mv. joel
vb. Lopez
vb. filipe
cb. godin
cb. miranda
cb. dominguez
cb. perea
hb. silvio
hb. valera
cm. Mario
cm. elias