Är också tudelad vad gäller Jurado. Budet är riktigt, riktigt bra för den spelare han ändå är för dagen, men samtidigt är han en personlig favorit som både klubben och jag tror mycket på.
Vad gäller konkurrenssituationen, kanske får vi se en Simão i dödsryck tillsammans med spännande Mérida och inte att förglömma Reyes som är given på en av kanterna. Centralt är det lika tufft och Jura är ännu inte kapabel att styra spelet från en offensiv mittfältsposition centralt i banan, faktum är att i alla fall jag tycker han gör betydligt bättre ifrån sig till vänster, men kanterna har likt det centrala mittfältet en mördande konkurrens. Visserligen är det väldigt enkelt att dra slutsatser vad gäller Simão och hans kommande säsong, men han finns med i planerna och i ett sådant läge tycker jag, tyvärr, att man bör acceptera budet.
Både för- och nackdelar. Den offensiva mittfältsposition är i mitt tycke den absolut roligaste positionen att förstärka - om man nu kan säga. Lyckas man åstadkomma en försäljning för en sådan summa och man tar in en etablerad spelfördelare (Om det verkligen behövs) samt Fanni så kan jag, trots vissa problem, godkänna en affär. Vi får helt enkelt se, men det är inget lätt fall.