Pellergrini ska ha all heder anser jag, en stor tränare! Att få en startelva full världsspelare att jobba tillsammans är inte många som klarat, visst tog det lite tid men nu går ju Real som tåget.
Men som tränare så är det din uppgift att kunna hålla truppen motiverad och hungrig.
Ofta är det en sån tränare Atlético saknat, som kan väcka laget.
Men det du säger Gonzalo Il Pipita!!! om Quiques tränaregenskaper håller jag inte riktigt med om, inte alla punkter i alla fall.
Grundspelet har han inte direkt behövt ändra nåt då det varit samma system långt innan han kom. Men han har däremot använt sig av en 4-2-3-1 uppställning, även ifall det inte funkat så himla bra, så har han i alla fall en reservplan och det kan ju alltid vara bra att ha. ;)
Sen måste jag säga att Quique har hanterat media riktigt bra. det känns som att han vet vad han ska säga vid vilket tillfälle, både till press och öga mot öga med spelarna.
Quique verkar ju inte vara den som är rädd för att höja rösten heller, han vet om det behövs ilska eller uppmuntran.
Men att han skulle klara av att leda Real, för tillfället, tror jag inte.
Till sommaren ser jag gärna QSF lämnar, men då finns det bara fyra namn jag vill se istället (i ordningen jag vill ha dem), Aragonez, Juande Ramos, Diego Simeone eller Hiddink.
Aragonez vill jag verkligen ha, Atlétcio legendar, både som tränare och spelare.
Aragonez är en världstränare enligt mig. Han vill också ha ett offensivt spel, men är duktig i det defensiva med.
Dessutom, en som kan höja rösten ordentligt och motivera killarna.