Har ett antal spelare i truppen som jag anser att det är dags och släppa vidare till nästa säsong de flesta ärligt talat rätt uppenbara. Till och börja med så har Coupet enligt mig redan gjort sitt och tar därmed upp onödig plats, släpp upp De Gea på denna positionen, finns ingen anledning och köpa in en ny målvakt. På backsidan Har Vi Seita och Pernia. Seita är egentligen ingen dålig spelare men helt enkelt inte tillräckligt bra för Atleticos kaliber. Pernia hade en viss uppåt period men visar återigen att han inte hör hemma i Atletico. Förstärk kanterna i backlinjen, mittlåset tycker jag personligen ser bra ut som det är med flertalet alternativ. På mittfältet så är det Luis Garcia som ska bort (behöver jag säga mer) o sedan Maniche som även han enligt mig har gjort sitt i Atletico. Det finns dock ett annat dilemma på mittfältet rörande Banega, Camacho och Maxi. Alla tre är tillräckligt bra för Atletico om Maxi placeras i mitten och inte på kanten. Personligen tror jag ärligt talat att det bästa vore att släppa Maxi om man får tillräckligt bra betalt för köpet. Banega kommer bli stor om han får speltid, likaså Camacho, om denne utvecklar sin offensiva förmåga. Vad vi behöver är en ytterst duktig högermittfältare och en ny forward som kan matcha upp Forlan och Aguero, fattar fortfarande inte varför man inte provar Miguel mer.