Hemma igen fran varldens basta stad, Mexico City! En underbar helg, forutom ett tuuungt Cruz Azul kapitel.
Frugan och jag begedde oss pa sondagmorgonen till narliggende Toluca for match nr 2 i finalen...
Ackliga 0-2 fran hemma matchen och jag kunde se "El masacre del Azul" i tidningarna pa mandagsmorgonen...
Men icke. Vi vann(var dar med frugan och genomled ett sa vidrigt och tungt nederlag) med 2-0 och det blev forlangning foljt av straffar... Sudden-straffar och Toluca siste skytt dunbdrar bollen i ribbans underkant, och den ar pa vag ut fran malet, men Yosgarth Gutierrez i malet kommer glidande och bollen studsar i ryggen/bakhuvudet och sjalvklart in i mal... Sedan hjalper det ej att Azuls sista skytt slar en sannslos dalig straff mot Hernan Cristante, som nyligen satte nytt mexikanskt "halla nollan"-rekord, och denne behover knappt slanga sig... Goool :(
Efter straffarna sa blev slutresultatet 7-6 till Toluca....
Nu till det mer oroande: Min gunstling Cesar Villaluz blir armbagad med avsikt och blir medvetslos. Han ar borta i ca 3 minuter innan han vaknar till tillfalligt... Somnar igen och rusas till sjukan.
Han var under strikt observation nar vi lamnade staden for nagra timmar sedan...
ALLA som sett reprisen ar forbannade, aven Tolucas egna fans. Domaren? I media utpekad som den samsta domaren i Mexikans historia... INGA frisparkar till Azul, INGEN atgard vid armbagen och INGEN presskonferens...
Nu ikvall meddelades att han stangs av pa "obefintlig tid" till att borja med, men det mesta pekar pa livsstid...
Det trakiga var aven att Azul gjort sina 3 byten och knapprade pa ett 3-0 mal, innan f*ttan drar till rejalt...
Sa forbannad och sa besviken men men, livet gar sakta vidare. Mexico City var sjukt kul - IGEN!!! Alskar den staden nat fruktansvart. Finns sa mycket att gora sa det ej gar att begripa. Utfylket till 30 000-staden Tepoztlan var hojdpunkten!! Dar bestegs ett ca 3 km hogs berg och pa toppen sa statar en Aztec-pyramid - MUMMA!!!
Nu skall jag sova da jag fatt en rejal javla influensa/feber...
Grymt skont med seger mot Betis och underbart att sliskhogarna fran fel sida torskade - Bernd Schuster hade ratt anda ;O In ur face Calderon!!!