paniagua: Tack for svaren :)
Aterigen: Liverpools trupp ar ovesantelig i detta sammanhanget.
Tror def du missforstod mig vad galler overvarderade Spanska spelare... Klart det vore billigare att anvanda egna produkter, men menar du pa fullt allvar att slanga bort en hel bunt dyra spelare och ersatta de med egna talanger rakt av? Tror det skulle funka galant i FM - dock ar det mer som spelar in i verkligheten, inte minst de inforskaffade spelarnas loner och kopkostnader fran forsta borjan.
Egna talanger bor skolas in, ej slangas in hej villt. Det ar ett grundfel i klubben i sig - man verkar ej ha nagon a-lags tranare som ar redo for detta, speciellt nar en tranare allt som oftast ej far sitta langre an ett ar.
Nej, ser inget fel i att ha flera utlandska spelare. En spelare skall spela pga sina kvaliteter, INTE pga ursprung/nationalitet.
Att sedan jamfora oss med andra lag sasom Barca och Bilbao kommer jag aldrig ga med pa, da det skiljer sig helt fran oss. Andra lag har inget alls med Atletico att gora.
Du maste forsta att jag sjalv garna vill se egna produkter(precis sasom jag sjalv gor i FM ;)) men verkligheten ar en helt annan - man kan bara ej slanga in dom pa en gang. Man kan daremot borja fasa ut en liten "revolution" vad galler egna produkter och deras framtid. Det skall ej stressas fram, utan byggas pa i lugn och ro.
Ang de "fem spelarna" jag raknade upp - det var du som angav deras nationaliteter, inte jag.
Aguirre bor skanka Copa Del Rey helt at ungdommarna, ma det bara eller brista(sjalv tycker jag den cupen ar ett sloseri med tid, sa ge den till ungarna).
Haller heller ej med om de flesta laguttagningar han gor i sedan en bra tid tillbaka... Tanker framst pa favoriten Perea som hogerback...
Mer vad galler overvarderade spanjorer sa ser jag problemet som foljande: 1: Hur ofta skulle tex Valencia, Sevilla eller Barca vilja salja till oss? Tank om vi salt Torres till nagon annan La Liga klubb? 2: Efter EM guldet sa har vardet pa de som ar tillrackligt bra for att ersatta ett flertal av vara "utlanningar" hojts rejalt - vi forsoker spara pengar, sa det far jag ej att ga ihop alls. 3: Ekonomiskt sa har vi inte en chans mot olje folk fran varken ryssland eller dubai, plus multimiljardarer fran USA...
Summan av det hela: Vardets hojs helt logiskt och riktigt efter ett EM-guld - darmed minskar chanserna att en inhemsk rival som "sparar" pengar kan varva dessa eftertraktade spelare.
Anti-spanjor koper jag verkligen inte... Tror daremot en hyffsad teori ar den Deion namnde: Att Aguirre ej ar tillrackligt insatt med den spanska fotbollens talanger. Anti-spanjor ar dock ett kraftigt uttryck och tror ej han tagit jobbet i ett spanskt lag, i den spanska ligan samt bott kvar i spanien om sa var fallet... :/
/rawkus
EDIT: Sag nu att du skrev ett till inlagg...
Visst har vi lagt ned en lojlig summa cash, instammer helt. Men vi ar ej Valencia... Man kan ej endast peka pa andra lag och forvanta sig att folja dom. Tror aterigen detta ar ett grundfel i klubben. Ta tex Real M*****`s sannslosa bud pa David Villa - den summan de erbjod hade sakert kunnat accepteras fran en klubb som INTE ar en direkt ligarival, dvs en utlandsk klubb.
Tror du Barca slappt Ronaldinho till en La Liga klubb for samma summa som man slappte han till Milan..? Torres? Kun? Eto`o? Messi? Villa?
For att forsoka sammanfatta det hela:
*Ja till egna talanger, men nej till att bara kasta in hela bunten pa en gang.
*Ja till att gora oss av med Aguirre, men nej till att gora det just nu(skulle helst vilja det imorgon, men det kan bli forodande, hur dumt det an later..).
*Nej till att kasta ut de spelarna du raknade upp, da det skulle vara forodande med tanke pa att vi, A: Ej har talangerna redo for att ersatta(brist pa rutin med a-laget..) B: Redan har en maffig skuld att ta itu med och C: Vi har oppnat starkt i CH L - att klargora for stommen i laget, som ar utlandsk for tillfallet, att de ej sitter sak