Atlético - Forum

Liga: La Liga
Arena: Estadio Vicente Calderón
Atlético - Forum
Diskussionsforum Atlético
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
Är du inte medlem? Klicka här för att registrera dig.
Champions Leagues gruppspel är lottat. Vilka tar sig vidare?
465 registrerade röster.
TOTALT 83246 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.

zoran
9 juli 2008, 23:24
Kekos fullständinga namn är Sergio Gontán Gallardo och han är född 27 December 1991.
Det är svårt att veta hur många mål han gjorde under förra säsongen, den officiella hemsidan rapporerar bara hur det gått för lagen och vilka som gjort målen efter varje helg, det finns med andra ord ingen klar statistik över ungdomsspelarna förutom när säsongen summeras.
Han har definitivt en chans att nå A-lagets försäsong nästa år och förhoppningsvis fortsätter han att utvecklas.
Keko spelar som högerytter och står för det mesta i form av offensivt spel. Han kommer spela med Atlético B under 08-09 och deras matcher kan man se på TeleMadrid emellanåt.
Det finns en sak som han kan förbättra och det är att han tittar för mycket ner i marken, likt Diego Capel, när han spelar. Annars har han alla chanser i världen att lyckas i Atlético Madrid, hans snabbhet och teknik talar definitivt för honom. Sällan man sett någon vara så snabb på U17-nivå faktiskt.
Strax efter U17-EM i Turkiet visade Barcelona intresse för honom, sedan har jag inte hört så mycket om det mer. Förhoppningsvis får han chansen i Copa del Rey om utvecklingen fortsätter i den här takten.

Några frågor om Keko.(låter dumt men vad hette han på riktigt:P?)
Hur gammal var han?
Hur många mål gjorde han förra säsongen?(har för mig att det var överdrivet många)
Och tror ni han har någon chans till A laget 09/10
Tack på förhand.
P.S JAG ÄLSKAR VERKLIGEN REDAKTIONEN NI GÖR ETT UTMÄRKT JOBB..

linus larsson
9 juli 2008, 22:41
Zigic är en grymm spelare i vanliga fall, såg vissa glimtar av detta ibland för säsongen. kommer ihåg att han var helt outstanding en match men kommer dock inte ihåg vilken..
Skulle vara ett bra nyförvärv tycker jag, fast kanske lite onödigt med Pongolle i truppen nu och förhoppningsvis Costa, som jag verkligen ser fram emot att få se han utvecklas. På FM står det ju att han är den nye Kaká :)

zoran
9 juli 2008, 15:02
Jag tänkte också på det tidigare, det skulle vara intressant om han fick följa med och lära känna laget. Men nu rapporterar El Mundo Deportivo att Rubén Ramos förnyat kontraktet med Atlético och kommer följa med på Mexico-turnén tillsammans med Álex Quillo och Ángel Bernabé.
När det gäller Žigić kan jag bara säga att han inter är alls så dålig som förra säsongen visade. I början var han skadad, sedan fick han inte spela in sig i laget, av varken Quique eller Koeman.
Problemet låg i att han inte kunde göra bort sig, så fort han gjorde en dålig insats eller inte syntes, blev han utbytt efter några minuter i andra halvlek. På hösten och början av vintern hjälpte han ju faktiskt Valencia att avancera i CdR, men även då blev han placerad på bänken av Koeman.
Han har inte fått en riktig chans att etablera sig i Valencia och det har även gjort att han förlorat platsen i landslaget. Innan förra säsongen tog slut var han i horribel form, vilket är väldigt synd..
De försöker sälja honom för cirka 12 miljoner Euro, så att de tjänar lite och kan förstärka laget in för 08-09. Det som händer i Valencia är väldigt konstigt, men förhoppningsvis får Juan Villalonga ordning på klubben, de är ju i världens kris..

Deion (red)
9 juli 2008, 14:24
Om jag har förstått rätt så tänker Aguirre använda Costa på nåt sätt i laget då han inte verkar vara aktuell för ett lån, jag tycker isåfall att han känns som ett av de mer spännande att följa under säsongen.
Detta med Zigic kanske Zoran har koll på, vad hände med han, det va typ den hetaste anfallaren på den spanska marknanden innan Valencia förstörde hans karriär, hur bra eller dålig är han egentligen, känns som en intressant kompleterande targetplayer för Atleti med tanke på dom hobbits vi förfogar över.

Thom
9 juli 2008, 02:11
Samma åsikter om Jurados "farväl" som angående Ze Castros. En personlig favorit som jag vill se i Atlético i framtiden men som helt klart är i behov av mer speltid. Enbart positivt om ni frågar mig :)

zoran
9 juli 2008, 00:19
Ingenting har stoppats, han har inte tränat med laget efersom han alltjämt är på semester. Dessutom meddelade han på sin officiella hemsida att han flyttat till Madrid den 26/6.

planne
8 juli 2008, 23:54
Vet någon ifall Heitinga har tränat med atleti de två senaste dagarna? Känns lite skumt att han inte har blivit presenterad ännu, kanske affären har stoppats? Jag hänger inte riktigt med i den karusellen.

Eronisco
8 juli 2008, 23:26
Ämne: ... och är det någon....
Tio baljor.
Tio baljor.

senken
8 juli 2008, 21:33
Ämne: för övrigt väldigt b....
Det är klart han vinner skytteligan. Jurado "frälsarN" har ju anlänt =)
Det är klart han vinner skytteligan. Jurado "frälsarN" har ju anlänt =)

linus larsson
8 juli 2008, 20:49
... och är det någon som vet hur många mål Pongolle gjorde förra året?

linus larsson
8 juli 2008, 20:48
för övrigt väldigt bra med Jurado! Han kommer nog att få en hel del speltid nu med tanke på att Ibagaza lämnade.. Vem tror förresten att Guiza(om han inte går till Fenerbahce) vinner skytteligan igen nu när Iba har lämnat?

linus larsson
8 juli 2008, 20:46
Ämne: Förra året var vårt ....
Hahahaha klockrent! Hehe, vi är alltid bäst i världen ;) :D Men måste säga det att det känns ju riktigt bra nu!!
Hahahaha klockrent! Hehe, vi är alltid bäst i världen ;) :D Men måste säga det att det känns ju riktigt bra nu!!

atleticofan
8 juli 2008, 19:44
asså jag e riktigt nöjd med dessa värvningarna, men kanske inte överglänser förra årets, hoppas bara det går snabbt att växa in i rollerna för våra kära nyförvärv. Underbart lag, o för varje år då d värvas vilt, så blir jag bara ännu mer peppa att heja på atleti som jag följt sedan jag var 10 år gammal (e 18 nu). Bara fler o fler anledningar till att älska de polkagrisrandiga :D Hoppas nu vi kommer till Cl slutspelet oxå så e mitt år fulländat ;D

Antonio López
8 juli 2008, 15:30
Förra året var vårt ända problem försvaret och eftersom det i stort sätt är fixat så.... är vi nog bäst i världen :D:p

linus larsson
8 juli 2008, 14:17
Tycker att klubben borde försöka köpa Dani Aquino. En ung och bra spelare med en grymm potenial, förtjänar ju inte att spela i Segunda i alla fall! En bra investering för framtiden också.
Synd med Zé också men som John Mayer säger så är det bäst för båda parter. Hoppas han utvecklas så vi kan köpa tillbaks han.

Sevillista1
8 juli 2008, 13:41
Riktigt bra backar atletico kmr att ha, Luis Perea, Seitaridis, Heitinga och Ujufalusi, mycket bra ersättare också, lopez,pernia och valera:D också

Thom
8 juli 2008, 02:25
Bra att vi har återköpsrätt på Ze Castro, en personlig favorit som jag helt klart fortfarande tror på, starkt. Dock inget snack om att han måste få mer speltid, och med Ufo och Heitinga i klubben så är det helt rätt. Sett från alla parter.
Tycker att styrelsen har gjort riktigt bra värvningar överlag och verkligen imponerat mig. Inga panikvärvningar bara eftersom spelaren har ett känt namn utan det verkar helt klart finnas en existerande tanke bakom det hela. Aguirre har fått som han vill, och det gillar jag.
Allt jag vill ha nu är en kontruktiv och teknisk centralmittfältare som kan ge oss mer offensiva möjligheter och alternativ. Dubbla Pivotes i all ära, men ibland behöver man överraska med lite offensiv.
Arteta är en personlig favorit som jag verkligen skulle vilja se i Atléticos tröja, João Moutinho en annan. Sen är jag totalt förälskad i Athletics Javi Martínez...men det kanske är att drömma?

Rueda
8 juli 2008, 01:39
Ah nu får man skärpa till sig. Har suttit och smygläst utan att kommentera ett bra tag nu.
Riktigt bra nyförvärv än så länge. Vi blir ruskigt giftiga nästa säsong, vågar klubben satsa på titeln?
En ny storhetstid är på gång för oss rödvita, jag känner det i hela kroppen.
Auuupa!

rawkus
7 juli 2008, 21:42
Juventus FC: ...mindre aktivitet pa forumet endast for att vi har sa javla manga bra artiklar att atnjuta tack vare SF`s overlagset basta Redaktion(tank da pa att det ar "semester tider" ;))

Juventus FC
7 juli 2008, 20:06
Måste säga att ni har sjukt bra bevakning här hur många artiklar som helst om dan.Inte så mångainlägg på forumet dock

zoran
7 juli 2008, 18:49
Antagligen inte, det har inte varit något snack om att Ángel Bernabe skulle vara med i A-laget åtminstone samtidigt som Diego Costa kan vara på väg till nyuppflyttade Málaga på lån.

linus larsson
7 juli 2008, 18:34
Laget verkar helt klart kunna konkurera om guldet i år tror/tycker jag.
De spelare som jag är nöjdast med som ska vara med o träna är Angel Bernabe och Diego Costa.
Är det någon som vet ifall dessa är tänkta att vara med i A-truppen i år?

Lätt
7 juli 2008, 17:56
Ni verkar få ihop ett bra lag. Ni ser onekligen spännande ut.
http://www.fotbollive.se/index.php?id=1267
zoran
6 juli 2008, 23:35
Det enda Atlético saknar för tillfället är någon som kan distribuera bollen på mittfältet och en vänsterback, men man verkar ju vilja behålla Pernía tillsammans med Antonio.
Annars ser truppen riktigt spännande ut.

Andee
6 juli 2008, 23:18
Assuncao klar tror han kan bli riktigt nyttig för klubben. Känns som vi en så länge har spenderat pengarna smart, två bra backar i form av Ujfalusi och Heitinga, en bra backup forward i form av Pongolle o en i mina ögon fortfarande grym målvakt i Coupet. Hoppas vi inte gör några korkade värvningar nu skulle dock inte tacka nej till Lucho, Silva eller Arteta

Luff
6 juli 2008, 16:55
Visst väl att vår kära styrelse inte kunde hålla sig undan de riktigt stora namnen, hoppas bara de prickar rätt i sitt höftskytte...

Antonio López
6 juli 2008, 15:31
Tycker Silva var världsklass i EM, man såg mer av honom än en annan spelare i spanska laget och han kämpa som ett djur varje match.

pitrsn
6 juli 2008, 01:46
Ämne: Silva skulle vara en....
Nu säger jag inte att det är en stor chans att silva kommer skriva kontrakt med atlético, men enligt mitt tycke så har silva inte gjort särskilt bra av sig i em... visst han gjorde sitt jobb och gjorde inte några misstag direkt men han har ju inte höjt sig direkt spelmässigt efter em tkr jag och därför tror jag inte dom större klubbarna kommer lägga mkt möda på att få silva. Silva är en otrolig spelare, men än så länge så håller han sig nog vid atléticos nivå och jag tror därför att det finns en liten chans för att han ska komma till dom.
Nu säger jag inte att det är en stor chans att silva kommer skriva kontrakt med atlético, men enligt mitt tycke så har silva inte gjort särskilt bra av sig i em... visst han gjorde sitt jobb och gjorde inte några misstag direkt men han har ju inte höjt sig direkt spelmässigt efter em tkr jag och därför tror jag inte dom större klubbarna kommer lägga mkt möda på att få silva. Silva är en otrolig spelare, men än så länge så håller han sig nog vid atléticos nivå och jag tror därför att det finns en liten chans för att han ska komma till dom.

linus larsson
6 juli 2008, 00:07
Ämne: Ja skulle Silva flyt....
Men man kan ju alltid hoppas ;)
Men man kan ju alltid hoppas ;)
Visar 1 till 30 ( av 83246 poster )