Jävla skitinternet, är helt ärlig när jag säger att jag skulle kunna ta upp routern och slänga ner den för trappen utan att känna ett uns ånger, alls.
Nåväl, åter tillbaks till ämnet och diskussionen, som jag tyvärr inte fått medverka i.
Låt oss börja längst bak.
Att säga att vi behöver en ny målvakt är ren idioti (om någon nu gjort det) och har inga logiska fördelar. Leo Franco är, enligt mig, i grunden en av ligans bästa målvakter med suveräna reflexer och grym kapacitet. Självklart måste han bli betydligt jämnare och bättre i luften, men om han bara får vara förstakeeper så kommer han att uppnå stabilitet och därmed leverera liknande insatser som mot Almeria.
Sen är Abbiati en riktigt bra andrakeeper som utan problem skulle kunna peta många av La Liga-lagens förstaval. Visst, att söka en ung tallang är inte fel, men sist jag kollade så ingick det inte i våran värvningspolicy, tyvärr.
Nej, det är backarna som vi måste fokusera oss på när det kommer till defensiven. Perea och Pablo var för två säsonger sedan ligans bästa mittbackspar, enligt mig. I dagsläget är de dock långt ifrån sin forna standard och backlinjen känns oerhört instabil och osäker.
Jag håller fortfarande Pablo väldigt högt som mittback men har börjat få ordentliga tvivel på Perea.
Killen är snabb och bra i luften, men där tar det slut. Spelförståelsen är obefintlig och tekniken stundtals ännu värre. Att se Perea i en löpduell känns alltid säkert men direkt det kommer till vanliga försvarsingripanden så sitter man där och biter på naglarna. Han lyckas ofta men ibland, i sanningens namn för ofta, så går det fel.
Och det är inte bara det att Perea är osäker som är problemet utan hans osäkerhet sprider sig till den övriga backlinjen vilket kan leda till katastofala ingripanden.
In med en ny mittback som tillsammans med Ze Castro kan slåss om platsen bredvid Pablo samt kanske en högerback, beroende på om det finns någon lovande till marknaden.
I mitten vill jag gärna se en spelare som är både teknisk och bra bakåt, som exempelvis Kompany eller Vanden Borre. Eller varför inte chansa livligt och köpa PSG:s supertalang Mamadou Sakho?
Då får vi in lite Fransk tyngd vilket säkert gör Spiders glad ;)
Yttermittfältet är suveränt och att säga något vore bara överflödigt, men eftersom jag har sjukt lite att göra (kolla bara på klockan) så skriver jag ner en kort summering. Våra yttrar håller absoluta världsklass och är bland Europas bästa. Att de inte kommit upp till normal standard är synd men inget vi ska haka upp oss på. Med tiden kommer de att komma igång, allt annat vore otroligt, och att redan nu börja prata om förstärkningar på de positionerna är även det ren idioti.
Quaresma? Visst, om tre fyra år kanske. Killen är ung, kaxig och alldels för egoistiskt. Kan inte acceptera att stå över matcher vilket skulle vara ren katastrof i Atleti. Visst, chansvärva honom och drilla killen till lydnad så kan det gå vägen, men jag supportar inte valet. Han är grymt tallangfull och om han bara kan bli en lagspelare och sluta göra alla onödiga dribblingar så har han grym potential. Men att han skulle peta Reyes, Maxi, Luis och Simao bara sådär? Knappast.
Nej, det är innermittfältet som måste förstärkas enligt mig, men inte så radikalt som man kanske tror. Raul Garcia, som är en personlig favorit, är en mycket bra spelare och bidrar till god balans mellan offensiven och defensiven. Bredvid honom ser jag i dagsläget Cleber Santana som det bästa valet. Han visade upp att han är sugen på att spela medan Maniche är ungefär lika intressant som en nymålad parkbänk för tillfället. Portugisen är en av mina absoluta favoriter, men i sanningens namn så tycker jag att Atleti borde ha en bättre spelare i startelvan.
Motta då? Jovars, kan killen hålla sig oskadad och fortsätta utvecklas kan han blien av de bättre defensiva mittfältarna i Spanien, inget snack om saken. Men sen var det ju det här med oskadad...
Enligt mig s