Jag håller med om backarna men ändå inte, tycker vi behöver en mycket starkare och deffensivt bättre pivote, en deffensiv mittfältare alltså, det, det är där vi förlorar i spelvändningarna då varken Maniche eller Garcia hänger mer eller är speciellt deffensivt kompetenta.
Perea och Pablos strålande facit från förr kan förklaras med ett namn, Peter Luccin, den mannen sopade rent gång på gång framför mattan på mittbackarna och lät ofta ingen motståndare vända upp i lung och ro.
Motståndarna tilläts sällan lägga några djupledsbollar från mittplan när Luccin spelade, han var som en ettrig blodigel, detta var anledningen till att han valden till lagets bästa spelare 2 år i rad eller nåt.
Så jag vill inte beskylla backarna för allt då många kamper ska vinnas på mittfältet, där yttrarna och anfallarna lallar runt för det mesta när motståndarna vänder spelet, Maniche hinner heller sällan hem även fast han försöker, och R Garcias deffensiva kvaliteér är oftast en munsbit för skickliga mittfältare.
Tycker inte vi behöver en ny försvarare, vi behöver en stark deffensiv mittfältare som Luccin va.
Är det bara vi som ligger efter eller verkar det inte som att lag fattat är sån spelare ska hämtas från Frankrike då dom är suveräna på att ta fram den typen av spelare av nån konstig anledning.
Essien, Makalele, Viera, Keita, Diarra, Luccin, Mavuba, Diaby, Yaya Toure, Zokora osv.
Många spelar även i lag som leder sina serier eller i toppklubbar.
Jag kan inte poängtera nog hur viktigt det är med en stark deffensiv mittfältare i dagensfotboll, t.o.m hyper offensiva lag som Barca, Real och Sevilla har en sån var i Yaya Toure, Diarra och Keita.
Det är bara vi som inte fattar vinken.
Det är otroligt naivt att spela med 2 spelartyper som Maniche och Garcia på mittfältet, vi läcker som en badboll som råkat ut för kökskniv eller nåt.
Vårt första problem är att täppa till mittfältet, det ska inte ens gå långt att mittbackarna ska hamna i en mot en dueller, nån gång kanske, men inte hela tiden.