Atlético - Forum

Liga: La Liga
Arena: Estadio Vicente Calderón
Atlético - Forum
Diskussionsforum Atlético
Champions Leagues gruppspel är lottat. Vilka tar sig vidare?
465 registrerade röster.
Liga: La Liga
Arena: Estadio Vicente Calderón
Atlético - Forum
465 registrerade röster.
TOTALT 83246 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Conserva el Calderón! skrev:laGodzilla@ Att påstå man är medgångssupporter bara för att man är kritisk mot laget är ju rent ut sagt idiotiskt. Varför ska jag nöja med mig en poäng borta mot Espanyol eller förlust borta mot Celta Vigo, etc? (Ja, etc, tyvärr) Vinner man ligan, kommer till CL-final säsongen innan kan man inte plötsligt agera som ett 5-8 plats-lag från ingenstans. Jag bryr mig inte hur lite press Simeone försöker få bort från spelarna genom att ständigt säga att vi slåss om 3/4 platsen; att stänga ögonen för det och inte kräva en liten uppryckning är det som skiljer ett ständigt topplag från ett uppstickarlag. Vinn inte mot Real Madrid 4-0 om ni ska förlora mot Celta borta och bli totalt utspelade. Den formamplituden finns inte någonstans. Jag har varit på Atléticos sida alla 6-0, 6-1 förluster mot Barca, jag har varit med Atlético när vi förlorade mot Xerez 0-2 hemma och åkte ur cupen mot Albacete med Falcao, Arda, Luis och resten i laget. Varför i helvete ska jag stänga ögonen och njuta av 'fotbollen' när jag vet att lagen kan och bör göra bättre ifrån sig?
laGodzilla skrev:Atlético ligger 4:a i La Liga, fortfarande kvar i CL och har förlorat 1 gång senaste 9 omgångarna. Sluta grina och inse att vi också haft oflyt att få in mål på Sevilla och Valencia. Att jämföra dagens match med en CL-åttondel där PSG lyckades gå vidare på ett oavgjort resultat är ju idiotiskt. Atlético är inte sämre än er medgångssupportrar. Älska fotbollen, sluta titta i blindhet på tabellen. Valencia är inte bättre än Atlético, de hade flyt att få med sig poäng! Atlético har Leverkusen att tänka på mellan varje ligaomgång. Man måste ha varje spelare som går till den matchen. Valencia kan gå in varje omgång och kötta som det vore CL medan Atleti behöver all kraft på CL då det innebär sjukt mycket pengar. Fjärdeplatsen innebär också CL-spel, men med en extra match som Atleti bör vinna.
Profe Ortega skrev:Nej du Zoran... Att göra en mycket bra insats med en man mindre är något som PSG-spelarna gjorde mot Chelsea på bortaplan. Att få med sig ett 0-0 mot Espanyol på bortaplan, trots en man mindre, är ingen insats som man skall vara glad över.
Profe Ortega skrev:Jaha men om det vore så fallet, varför hade Simeone valt att ha en spelare som inte riktigt är fullt återställd? Lite märkligt kan jag tycka...
zoran skrev:Atlético gör inte mål på sina målchanser. Spelarna gör en mycket bra insats trots att man är en man mindre. Tar man inte sina målchanser får man skylla sig själv.
zoran skrev:Petning och petning. Ansaldis frånvaro har att göra med att han slått upp samma skada två gånger på samma ställe sedan han blev frisk i slutet av januari. Hans kroppsbyggnad gör också att han har svårare att komma tillbaka snabbare från diverse skador. Han är helt enkelt inte redo ännu.
Elnacho skrev:Solklart rött, ingenting att diskutera. Jävligt onödigt och fegt att gå upp och använda armbågen sådär.
Profe Ortega skrev:Jag är ganska säker på att petningen av Ansaldi har inte ett dugg med hans prestationer på planen för ingen på forumet kan vara övertygad om att en högerfotad Jesús Gámez är bättre än honom som vänsterback?
Visar 1 till 30 ( av 83246 poster )