JFH,
Nja, det övertygar mig inte, Suazo är mer än en anfallare som gör mål - han skulle tillföra mer än vad t.ex. Huntelaar eller Iaquinta skulle göra på planen. Han bär ett helt lag på sina axlar (ett ansvar som t.o.m. Torres oftast har problem med). Iaquintas kvalitéer skulle inte tillföra eller göra mer nytta än vad t.ex. Kezman gjorde under sin tid - tror jag.
Iaquinta är ingen anfallare som springer ifrån sina försvarare, Iaquinta är inte heller känd för sin teknik - och skulle han verkligen göra så många mål i La Liga?
Vi behöver ingen target, vi behöver en målskytt som man alltid kan lita på och kanske lite mer.
Med Suazo skulle vi inte bara ha en målskytt, han skulle avlasta lagkamraterna (tack vare sin spelstil) vilket kanske skulle kunna få Torres & co att prestera bättre och göra fler mål.
Men, helst en "Makaay" eller en "Nistelrooy" aktig typ skulle vara perfekt iofs, men Iaquinta är väl inte en sån spelare? Rätta mig gärna om jag har fel, själv är jag inte så säker...
Enligt mig vore Iaquinta som en lite bättre version av Mista, men fortfarande inte tillräckligt bra...