Men snälla nån. Vi culés gaddar inte ihop oss för att det är Real Madrid det gäller, åtminstone inte jag. Det är inte straffarna mot Racing de Santander som jag motsätter mig, utan ledningens krav på att få vara med vid utväljandet av domare, och uttalandet om ren korruption i domarleden.
Dessa klagomål kommer först nu, när Real Madrid får domslut emot sig. Varför har ni inte krävt att få vara med och se till att få objektiva domare tidigare, när ni har fått mycket tveksamma domslut till er favör? Vi minns som sagt straffen mot Barcelona senast. Eller skandalstraffen mot Valencia för ett par år sen, när ni fick chansen att rycka i tabelltoppen. Det är bara att inse, storlagen får ibland med sig enkla domslut. Denna gång gick det emot er, acceptera det och svälj det, precis som alla andra lag får göra. Det känns bittert, men att försöka börja styra och ställa krav, leder oss faktiskt rakt tillbaka 50 år i tiden, när Francisco Franco styrde med järnhand.
Att förneka Real Madrids samröre med Franco, som några här har gjort, är en stor brist på historiska kunskaper. Har ni glömt Copa del rey 1943, när Barcelona i första mötet på Les Corts vann med 3-0, och Madridspelarna blev utvisslade. Strax innan returmötet i Madrid klev diktatorns säkerhetschef in i katalanernas omklädningsrum och förklarade att detta inte var acceptabelt. Den matchen slutade 11-1.
Men det är ju klart att ni inte har haft något som helst samröre med den regimen.
Amen!