Ämne: haha , bara för att ....
Håller med om att vi har en del yttrar i laget men tittar man på laget just nu är det ingen, förutom Galletti, som presterar någorlunda bra på sin kant. Jurado är duktig, men har en bit kvar för att bli riktigt bra och som Beer mkt riktigt påpekar, Jurado är ingen riktig ytter. Pernía tycker jag hade varit en kanonlösning, men det verkar inte Aguirre hålla med om. Med Maxi, Petrov och ett oprövat kort, Miguel, på skadelistan visar det sig att vi inte har så många alternativ kvar att välja på. Håller med om att Antonio Lopez skulle kunna ta den positionen, men han saknar rycket.
Med tanke på ovanstående anser jag det viktigare att man värvar på mittfältet än i försvaret. Det räcker med att ha Ze Castro, Perea och Pablo som fullgoda alternativ. Antar att köpet av Eller har med en eventuell flytt för Pablos eller Pereas del till sommaren.
Det vi behöver är ngn som tar tag i spelet på mittfältet och Quaresma skulle nog kunna få fart på mittfältet från sin position. Läser man min artikel ser man att jag skrivit att jag eftersöker en offensiv spelare på mittfältet, det har vi inte just nu och det kan kosta oss mycket dyrt i slutänden. När man möter lag som Sevilla, Zaragoza och självaste real måste man ha en kreativ spelare på plan. Om Quaresma hade vaarit lösningen är en annan fråga...
Daniel