Fyller på i 10 minutersintervallen! 10 min till match nu! :) Tror stenhårt på seger nu, perea täpper till bakåt och Ze Castro kör långa uppspel som Atletico kommer utnyttja på bästa sätt! :)
AUPU ATLÉTI!!!!
Jag hoppas verkligen att vi kan slå Racing Santander ikväll, men jag känner att det kommer att sitta inne ganska långt.
Först och främst måste vi tätt in i duellerna med Zigic och Munitis som är deras främsta anfallsvapen tillsammans med kantspelarna. Så det gäller att hela backlinjen gör ett bra jobb.
Sedan är det viktigt att Luccin/Maniche får ut det de måste få ut för att våra kantspelare ska kunna slå inläggen till anfallarna.
Grym krönika. Jag hoppas att det går bra för oss ikväll. Vet någon när Fabiano kommer få spela?
Futre
27 januari 2007, 19:39
Tummen upp - mycket bra krönika Bojje:) Klubbens traditioner är ju en av (många) anledningar till att man känner sig stolt över att vara en rojiblanco.
Det är ju helt outstanding att se er i aktion.
Äntligen har ni en klar chans att komma bland de tre första när ligan tar slut senare i vår.
Agüero är en mycket bra spelare och jag hoppas innerligt att ni kan behålla både han och Torres.
Jag tippade er och Sevilla som seriesegrare innan säsongstarten och blev utskrattad i Barcaforumet.
Ämne: Bra krönika men att .... Atléticos ekonomi är ett mysterium för de flesta, men klubben hade problem för ett par år sedan. Vad som har hänt sedan dess vet jag inte. Det som kommer att hända i framtiden är dock bra för klubben även om man antagligen kommer att lämna Vicente Calderon. Staden Madrid har erbjudit sig att bygga en helt ny arena åt Atlético samt betala av klubbens skulder för att få tag på marken den nuvarande stadion ligger på.
Bra krönika Bojje :)
Glöm inte att tippa matchen www.tippa.2u.se
Sigge
27 januari 2007, 10:41
Bra krönika men att påstå att Leeds inte har traditioner och trogna fans? Håller annars med om det mesta. Undrar lite också hur Atletico får tag på alla pengar. De har ju onekligen bra ekonomi trots flera dyra nyförvärv, uteblivet europacupspel och dessutom två år i rvåan ganska nyligen. Lönerna borde med tanke på spelarmaterialet ligga nästan i nivå med de största lagen i europa. Rik ägare som pumpar in?
Bojje
27 januari 2007, 01:11
Har lagt ut en krönika som kommer vara läsbar från och med klockan 05.00 imorgonbitti. enjoy ;)
Ämne: Fan vad roligt med R....Det handlar om Abel Resino som är tränare i Levante för tillfället. Han började sin karriär i en mindre klubb i Spanien men upptäcktes av Atlético och fick en chans i Atlético B säsongen 82/83. Första chansen i A-laget fick han 86/87 och blev ordinarie följande säsong. Han är mest känd för att inte ha släppt in ett mål på 1275 minuter vilket är rekord i den spanska ligan. Den säsongen (90/91) vann han också "Trofeo Zamora" som går till den målvakten som har släppt in minst mål i förhållande till antalet matcher han har spelat. Han var nära att vinna den även följande säsong men kom till slut tvåa. Han spelade i Atlético fram till 1995 men såldes till Rayo Vallecano där han avslutade sin karriär bara ett år senare.
Han har även haft en viktig position i klubben för några år sedan men det har jag inte riktigt koll på. En högklassig målvakt var han i alla fall.
åh vad härligt att få se Colsa imorrn! En riktigt skön lirare!
Tror ni Arizmendi tycker illa om atléti? annars får han gärna ta Träben Mistas plats i truppen.
Tror det blir målsnålt imorrn, men knapp seger, såvida inte Colsa trycker in 1-1 i 78:e minuten ;) Aupa!
Fan vad roligt med Roberto ! Såg en match med Atletico B samma helg vi spelade mot Celta och han var en riktigt bra keeper :)
Gjorde helt sjuka reflexräddningar och var almänt stabil.. :)
192 och 86 kg är inte heller litet för att vara en spansk målvakt :)
Ses tydligen som den nya "Abel" (någon som kan berätta för mig vem det är?) (A)
:)
Edit: På tal om målvakter och Argentinas framtida så finns det väl också "Germán Lux" var väl 3e målvakt i VM?
Är väl i Mallorca nu va?
Futre
26 januari 2007, 18:01
zoran o Bobban,
Jo, det var nog jag som var förvirrad - det skulle ju vara märkligt - hade nog varit världens kortaste utlåning om det varit tvärtom...Jag ska nog börja läsa Reds artiklar lite oftare..
Måste säga att vi har skrivit på ett bra TV-kontrakt med TeleMadrid som kommer att ge oss 230 miljoner Euro under 5 års tid, dvs. mellan 2009-2014.
Översatt till engelska:
"Atletico Madrid have signed their new TV deal with the public television Telemadrid for 230M €.
Right now, Atlético receive 16M € per year from Sogecable. In this new TV deal, Atlético will receive 6M € per year from now to 2009 and 42,4M € per year from 2009 to 2014.
This deal is for all the games of Liga, Copa (except the final), Intertoto and friendly games, aside other questions. At the same time, Telemadrid will receive the money of the shirt sponsors. The intention is to share the game of the Saturday night with La Sexta, as it happens in Catalunya and País Valencià with TV3 and Canal 9.
Also, Getafe signed a contract with Telemadrid too for 76M € until 2014. From now to 2009, 2M € per year. From 2009 to 2014, 16M € per year, something really important for Getafe which is very important for them since their current budget is 22M €."
Ämne: @Futre
Det måste ...."Den rutinerade brassen har den senaste säsongen varit utlånad till Internacional de Porto Alegre, där han bland annat fick vara med och vinna Copa Libertadores da América. Ägare till Fabiano Eller har den turkiska klubben Trabzonspor varit och de är med dem som Atletico har fört förhandlingarna med."
Till Futres försvar kan jag tillägga att vi hade fel uppgifter i vår Silly Season artikel till en början. Där vi påstod att Eller spelade i turkiet på lån och hade alltså felaktigt vänt på kuttingen...
@Futre
Det måste ha varit så att de fick ta hem honom från lån. Såg dock både semifinalen mot Al-Ahly och finalen mot Barcelona, så jag vet att han spelade.