Ämne: Håller med helt gree....
Luff:
Jag kastar inte all skit på ledningen, det är i grunden inte deras fel att vi hamnat i ond cirkel utan stabilitet där vi lever från säsong till säsong.
det är vårat fel, supportrarnas fel att vi aldrig lär oss av misstag.
Vi ställer nya höga krav varje säsong efter ett misslyckat år. Jag ser hellre att Atletico bygger upp ett stabilt lag som är jämnt med top 4 varje säsong istället för att hämta nya bänkade stjärnor varje säsong som vi tror ska dominera denna svåraspelade liga. Om dom inte presterar säsong 1 så skeppas dom bort och så kommer nya bänkade stjärnor och tränar Messias.
Jag tror rentav t.o.m att Atleticos ostabila verksamhet kan var skadligt för många spelare som skulle kunna bli stora spelare.
Jag kan slå vad om att t.e.x Gabi kommer slå igenom stort om han drar till en annan klubb, och t.e.x Raul Garcia skulle bli sämre av att komma till oss. Det är många som blundar för detta fakta, även här på forum, att nått är ruttet i klubbens sätt att bygga en stabil framtid. Det är inte lite skumt att bänkade Atletico spelare presterar fruktansvärt bra i Depor, Celta, Osasuna o.s.v.
detta blir en till "Atleti" säsong för mig där vi letar efter lite stabilitet och strävar efter top 4 istället för bygga ett kontinuerligt lag som kan vinna ligan om 2 - 3 år och alltid vara med i toppen, inte 4 en säsong och 11 nästa säsong.
Jag hoppas innerligt att vi når top 4 i år, men är orolig inför 11 platsen säsongen efter.
Det behöver inte bli så.. men jag har varit med denna klubb så länge att min instinkt säger att det kommer att bli så.
Jag vill att klubben utvecklas lungt och sakta till dominerande storklubb i Spanien, inte måfåplaceringar år efter år, så som det ser ut ny med spelaromsättningen så kommer vi inte få se nån bli en Atletico legend som Futre på ett bra tag.. möjligtvis Torres om han stannar typ 5 år till.
Jag hatar så som klubben beter sig, men jag har inget annat val än att hoppas på top 4 och att fansen och lednongen kollar på hur vi byggde upp det lag som vann ligan och cupen 1995.
Aupa Atléti