Ämne: Elwis:
Hur gick d....
"Standarden är Barca, Real och Valencia gör upp om titeln och har möjlighet till en Europa cup årligen."
- Glöm inte att lag som villareal, celta, real sociedad, deportivo senaste åren tagit sig till CL och dessutom gjort ganska bra ifrån sig i den tuneringen- Villareal, som dessutom slog ut Inter, hamnade strax före Atletico i ligan - där har du standarden. Standarden är hög, med tanke på att våra medelmåttiga lag lyckas ganska bra i europa - men min poäng är att ditt argument inte håller när du menar att "Man vill inte komma från en tysk topp klubb till en spansk medelmåttig klubb, för då vinner man inga titlar" - La liga har högre standard än Bundesliga, (iofs, många kanske inte tycker så - men de flesta är ju tyskar då). Sett till spelare och lag, så är La liga bättre, vilka tyska lag tar sig långt i Champions league, förutom Bayern Munchen? Vilka har gjort det senaste åren?
Min poäng med Rosicky är att ditt argument inte ens håller här, Dortmund är ju en klubb med större möjligheter att vinna sin liga än Atletico? Ändå envisades Rosicky att fördröja Arsenals kontrakt, för att Atletico skulle komma överens med Dortmund. La ligas standard blir hög på det sättet att även de medelmåttiga lagen skulle lyckas bra i europa - till skillnad från den tyska ligan och kanske till skillnad från andra ligor också.
//Vad spelar det för roll om Alaves hade förlorat i straffar då? Ett mediokert lag tog sig till final, (det borde vara en bedrift), i europas näst största klubb turnering. Man lyckades t.o.m. med att ge Liverpool (som på den tiden var en toppklubb hungrig efter titlar), en riktig svår match..
Peace
/// Efter att jag fått ditt svar, så kanske vi båda borde släppa detta, dett verkar vara en sådan diskussion som håller på för evigt :-)
(Eller så svarar jag tillbaka via pm)