Jaha, då var dags för 1 pinne igen eftersom Maxi är borta.
Även om alla gör sitt i laget så sätter man väl 1 mål, men det behövs nog 2 mål, och det är då Maxi brukar komma in i storyn och sätta en extra balja för säkerhetens skull.
Tycker Kezman ska få säsongen på sig att visa en nogurlunda jämn standard, annars så tycker jag vi ska omskola Maxi till forward med torpedträning över sommaren.
Är det ingen som tycker Maxi spelstil påminner om Tevez?
Han är tung, stark, snabb och teknisk.
Bra blick för spelet, brukar ofta dyka upp på rätt ställe i straffområdet, bra vändningar eller första touch med boll för att komma i skottläge, bra teknik, svår att riva ner,
Jag tror att tränar man Maxi rätt så kan han bli en riktig skicklig forward i klass med Tevez.
Ni såg ju hur många mål han gjorde i Espanyol.
Och hur många mål han gjorde hos oss innan skadan.
Han påminner ju inte alls om en yttermittfätare i spelstilen eller fysiken.
Varje gång jag ser Maxi straffområdet så beter han sig som en forward.
Det skulle ju vara perfekt kompliment till Torres.
Sen köper vi en en bra högerytter så är det klart.
Rosicky kan ju spela som en offensiv ytter.
Visst kan Pernia spela högerback? visst är han tvåfotad? har för mig att jag sett gör det några matcher, tyckte han va bra.
Bra back med offensiva kvaliteer som A Lopez.
Laget som jag skulle vilja att det va nästa säsong om man nu inte skolar om Maxi.
............Franco............
Pernia...Perea..Pablo....Lopez
...........Luccin.............
..Maxi................Petrov..
...........Rosicky............
.......Makaay...Torres........
Avb bänk : Kezman, Ibagaza, Galletti, Valera, Velasco, Gabi och Molinero (anledningen till valet av Makaay är rutinen och målvana, han trivs i spansk fotboll, det har vi fått bevis på många säsonger, idag har vi en trupp med idel unga stjärnskott, men inger rutin eller erfarenhet, Man måste ha 1 ellet två lite äldre spelare i laget fär att få balans i hormonerna, som Milan, Liverpool, Man U, Juve o.s.v, annars håller det inte, vet inte riktigt varför, men det håller inte i längden.)