--ZonD--
Ja du... bra fråga. Jag personligen tror inte att vår trupp kan matcha de fyra stora (Real, Barca, Depor och Valencia), men större under har ju skett.
Jag tror att detta blir ytterligare ett mellanår med chans till UEFA-plats åtminstone. Dock tror jag att Atleti måste värva bättre (och således dyrare) för att ha en chans på guldet. Tyvärr har inte klubben den ekonomin att de kan göra så...än. Men om det går bra i år i Europa så kanske nästa år.
Först och främst måste Atleti bygga upp en trygg stomme i laget. Värvningskarusellen de senaste åtta-nio åren har ju varit närmast löjlig och omsättningen på spelare har ju varit sådan att om det gällt pengar på ett börsnoterat företag hade de kickat arslet med IKEA. Jag tror att Atleti har omsatt fler spelare än hela resten av ligan tillsammans och man får verkligen vara uppmärksam för att lära känna sitt lag från år till år. På det viset kan ingen framtid och stabilitet byggas.
Jag anser att det närmast var ett under att Atleti kunde hänga med så pass bra som de gjorde förra året under de omständigheterna.
Och detta i stort tack vare endast två spelare: Torres och Ibagaza!
Det är runt dessa som laget måste byggas och stabiliseras.
Personligen tycker jag att fler unga, egna produkter, med hjärta i laget skall ges chansen.
Face it! Vi har ingen chans i år. Varför inte bygga laget med sikte på nästa eller nästnästa år.
Atletis lösningar på senare tid har för mig alltid verkat kortsiktiga, för resultat NU. Allt enligt Gils "projekt"-planer. Det är dags att frångå dessa tankar och bygga för att vara ett stabilt topplag. Som det är nu kan laget lika gärna ligga i topp som i botten, allt beroende på dagsform.
Men å andra sidan var det ingen som trodde på laget 95-96 heller...
Tack för mig!
Forza Atleti! Siempre Fiel! F/A