--ZonD--
Du har alldeles rätt. Atleti behöver spelare som SPELAR i sina respektive landslag för att vara ett topplag. Dock har vi just nu inte de ekonomiska resurser som det innebär att ge sig in i ett priskrig mot "De Stora", för att kapa åt oss de spelarna. Vad vi då måste koncentrera oss på är de som är på väg att bli landslagsspelare. Och inte ens när det gäller dessa spelare är det självklart att vi kan konkurrera med "de fyras gäng" eller ens med de andra lagen.
Således anser jag att Atleti i år har värvat klokt efter de resurser som föreningen har. Jag hoppas bara att det kan bli lite kontinuitet i laget... att inte halva truppen byts ut efter säsongen som fallet varit hittills, utan att man ger spelarna förtroende och slussar upp lite egna förmågor från b-laget och ungdomslaget. Detta års värvningar visar att man börjar tänka lite mer långsiktigt och bygger för framtiden.
I stort tror jag på Reals värvningsfilosofi; en stabil stomme där en eller högst två spelare byts ut per säsong, samt värvande av en spelare per år med spetskvalitet. Och att man dessutom ger de egna nya spelarna chansen att spela in sig i laget.
Att det sket sig för Real förra säsongen, beror snarare på spelarnas inställning, nonchalans och brist på att skärpa till sig när det gällde. Samt att tränare och ledning misslyckades med att balansera laget rätt och prioriterade fel i lagbygget.
Jag ser hellre ett mellanår för Atleti i år, med en uppbyggnad av stabilitet och få spelet att fungera, än en chansning på en mischmasch av "halvkändisar" (i stil med förra årets Musampa, Nikolaidis och Simeone) för ett eventuellt toppresultat i år... en chansning som lika gärna kan gå åt fanders och var på väg att gå åt fanders förra året. Endast de faktum att lagen placeringsmässigt runt omkring Atleti också var instabila, räddade oss från ett veritabelt fiasko.