Av de 4 spelare som spekuleras ersätta Falcao resonerar jag såhär, mest önskad av mig som 1:a o.s.v.
1 /Chicharito: Snabb och målfarlig spelare som jag tror skulle passa bra in i hos oss. En spelare som alltid ger allt, som visat vad han går för och som är väldigt professionell i sitt sätt. (18-20 milj €).
2 / Benteke: Stor och stark centertank som glänst trots att han spelat i ett mediokert Villa under säsongen. Det som talar för Benteke från min sida är framförallt hans (i sammanhanget) unga ålder och relativt billiga pris (Ca 15 milj €).
3 / Suarez: Snabb, avig och målfarlig som bevisat för alla att han är en av Premier Leagues absolut bästa forwards. Det som talar emot Suarez i mina ögon är bristen på respekt och att han lätt kan "flippa ur". Sen skulle en värvning av honom kosta ungerfär lika mycket som Chicharito och Benteke tillsammans och detta gör honom, i mina ögon, betydligt mer oatraktiv. (35-40 milj €).
4 / Dzeko: Äldst av de 4 och i mina ögon det sämsta alternativet! Har svårt att se framför mig Edin Dzeko bära Atletico på sina axlar och ligga hack i häl på Messi och Ronaldo i skytteligan. Dessutom känns han inte trygg heller för mig att klara en hel säsong utan ett par rejäla formsvackor då psyket sätts på prov och man blir ifrågasatt, inte minst av fansen. Dessutom har Dzeko ett högt marknadsvärde, för högt för min smak. (25-28 milj €)