Ämne: O.K. Bengtsson. du k....Jag driver väl inte alls någon egen linje i frågan utan har ju medhåll av majoriteten av de som skrivit här. Jag redovisar fakta, förklaringar etc, och blir förbannad på de som enbart ser på saken kortsiktigt samt blundar för fakta och dessutom stöttar diverse drev som enbart är ute efter att skada klubben. Jag gillar heller inte ordet "reserv" vilket i mina ögon är synonumt med "mindre kvalificerad spelare som inte platsar" och den typen av spelare hade vi enbart 2 av i startelvan. Personligen har jag kommit fram till att McCarthy borde ha startat med följande spelare för att välja en mellanväg och för att undvika den negativa debatt som nu drabbar oss:
Hahnemann (Hennessy hade varit ok)
Zubar, Berra, Mancienne, Elokobi
Halford, Foley, Castillo, Surman, Jarvis
Maierhofer
Då hade debatten aldrig blivit så stark och pressen på laget hade inte blivit lika stor som den nu blir mot Burnley. Vi hade även kunnat hävda att det var "för dagens bästa laget", vilket vi ju inte kan göra till 100% som det nu blev, med en ganska pinsam vänsterkant med Hill o Friend - men i övrigt tycker jag alltså startelvan var ok.
Försvarar förresten inte klubben av lojalitetsskäl. Jag föreslog redan före matchen att vi skulle vila många spelare och blev skitglad när startelvan presenterades. Tyckte den hade större chans än Tottenham-elvan just pga att spelarna var fräscha och hade rätt mental inställning. Facit ger mig även rätt eftersom resultatet blev ganska bra.