zoran och Deion: Visst visas CH L har pa "vanlig" TV samt sjalvklart kabel, parabol och "varldens basta grannens" pirat Parabol :)
Sky visar i stort sett alla La Liga matcher sa det gar ingen nod pa mig. Vantar sjalv pa att kopa samma parabol sa man slipper streams "for gott".
Vanliga tvn funkar sa har:
Det finns tva stora tv-bolag - TV Azteca och Televisa.
De bada visar matcherna paralellt varje tisdag och onsdag, plus "alla mal - alla highlights" pa kvallen :)
Det roliga med Mexikanska ligan ar att lagen ar uppdelade efter tv-bolagen: tex Cruz Azuls rattigheter innehas av Azteca TV, medans snuskiga Club Americas innehas av Televisa, sa beroende av hemma/borta match, sa visas lagens matcher i respektive kanaler, dvs hemmalag Azul? da ar det Tv Azteca(canal 3, 7, 11 y 13), medans Televisa kor Americas hemmamatcher pa sina kanaler.
Atletico har nu blivit grymt populart tack vare Aguirre. De manniskor jag pratar med ang Spanska ligan sager dock att Aguirre passar battre som en "overrasknings coach" - dvs nar INGEN tror att ett lag som ***** kan hamna pa ovre halvan, sa ar han mannen att ta dom dit. Han har svart for att leda ett lag med skyhoga forvantningar pa sig... Det ar den allmanna asikten, och den har jag tjatat om da jag tycker det stammer bra.
Folk ar, trots att han ar Albiceleste, oerhort lyriska over Kun. Och lovar er, det ar stort med tanke pa rivaliteten mellan Mexico och Argentina(inte bara fotbollsmassigt..)
@Off topic: Villareal ar ute efter den forre UNAM Pumas mittbacken Hector Moreno(ingick i samma magiska lag som Dos Santos, Vela, Villaluz, Ochoa, E Andrade mfl) - han gick fran Pumas for en sasong sedan till AZ Alkmaar. Han ar bofast i forsvaret och vore en grym varvning for vilket La Liga lag som helst. Tycker Aguirre kan forsoka dra i tradarna dar...