JFH//
det är nog inte många som nämt inläggstaktiken, den skulle inte funka i Atleti med tanke på alla mini me vi har som springer omkring där inne..
Men är man ytter ska man besitta vissa kvaliteér som Maxi definitivt inte har.
När Simao är skadad så har vi helt icke existerande kantspel, mycket pga av Maxi inte besitter såna kvaliteér plus att Aguirre väljer att ersätta Simao med LG av nån väldigt väldigt skum anledning när man vet att chefen föredrar att inte spela med inlägg.
Varför tror du förrsten Maxi har gjort 8 mål? Hur många förarbeten av dessa mål kommer inte från Simao efter att tråklat sig fram på sin kant och frispelat folk.
Hade vi haft en riktigt högerytter så lovar jag att vi hade gjort fler mål, och då kunde även Simao gå in i boxen och få samma sorts målgivande passningar han ger till Maxi från andra sidan.
Vi hade haft fler alternativ och bredare spel.
Med våran formation är superviktigt att ha yttrar som kam utmana sin back, då vi inte har nån framskjuten offensiv mittfältare, där skulle jag velat ha Maxi.
Jag tycker synd om Simao som står för allt jobb och alla assist, ska han göra mål får han vika in och skjuta själv, för en assist från Maxis kant kan han glömma.
Tänk hur många fler spelkombinationer och djupledslaternativ vi skulle kunna ha med en riktig högerytter.