Abbiati är ju ingen dålig målvakt, jag va själv målvakt innan jag skolades om till innermittfältare pga av min hårda speltstil i mina yngre dagar.
Franco har ju spelat ett tag och känner till våra försvarare, hur dom beter sig på plan och hur dom tänker oftst, han är även medveten om att det kan gå från bra till anus från match till match ganska snabbt i Atletis försvar.
Abbiati är ju riktigt lika medveten om detta, då man sett i många situationer hur han tvekar, därför att matchen innan så har försvaret gått på press och plocket bort bollen i straffområdet i samma sorts situation, medans denna kanske dom avvaktar, speciellt inläggssituationer, har aldrig ett försvar spela så taktiskt olika från match till match, ibland undrar man om Aguirre verkligen har nån taktik överhuvudtaget? eller allt kanske ingår i fotbollsvolley?
Jag blir dum av att se Aguirres mannar från match till match, är det zonförsvar eller man marmarkering eller va fan är det?
Det beror väl lite på motståndet och om det andra laget har en eller två spciellt "farliga" gubbar eller nåt sånt också.
Men jag kan inte sätta fingret på vad det är Atletis försvar kör förnåt, det är olika varje match, det finns ingen linje eller struktur i försvaret som fanns innan Aguirre kom.
Aguirre må ha spetsat till anfallsspelet då vi blivit ganska målglada, men försvars taktiken har blivit katastrof, vissa matcher räddas från många baklängesmål för att Perea eller Pablo vaknat på rätt sida den morgonen, då har vi tur, men det är inget vi kan förlita oss på.
Så jag förstår Abbiati och flera av hans utrusningar där han oftast i sista sek tar ner bollen klättrande eller småmejande på egen förvarare, där nån gubbe i förvaret helt plötsligt bestämt att ta bollen också efter flera sekunders bolltittande.
Jag tror inte försvaret gör så mycket med att hjälpa Abbiati ta rätt beslut heller.
Han har gjort bra ifrån sig och ska ha en eloge för att han har verkat väldigt engagerad i laget för att bara ha varit utlånad till oss.
Tack för tiden Abbiati!