Ämne: Har deadlinen för bi.... Deadlinen har inte gått ut än, för intresseanmälan till biljetter.
Husky befinner sig för närvarande i Madrid för att bland annat träffa den ansvarige i Atlético och inom kort vet vi mer om hur mycket biljetterna kostar.
Boendet kan vi försöka samordna. Men vi avvaktar en stund till och ser hur tyskarna gör...
Ämne: Har deadlinen för bi.... Deadlinen har inte gått ut än, för intresseanmälan till biljetter.
Husky befinner sig för närvarande i Madrid för att bland annat träffa den ansvarige i Atlético och inom kort vet vi mer om hur mycket biljetterna kostar.
Boendet kan vi försöka samordna. Men vi avvaktar en stund till och ser hur tyskarna gör...
Så var Köpenhamnsbiljett bokad, rekomenderar Sterling då det landade på 500kr tur och retur, billigare än tåg från Stockholm, sjukt nog.
Snackades det inte nått om att fixa gemensamt hotell?
JJ
30 oktober 2007, 19:35
Pablo missar matchen mot Sevilla?
OM så skulle bli fallet, är det tur att vi inte möter ett lag som är starka i luften. Visserligen har Sevilla Kanouté, men han kommer inte till spel.
Istället kommer vi att ställa upp, förhoppningsvis iaf, med Ze Castro och Perea. Ett bättre val för denna matchen, enligt mig.
Ze Castro är både snabbare och bättre på fötterna än Pablo, även om den senare är starkare i luften. Vi kan inte gå bort oss och orsaka frisparkar som kan orsaka kaos i luftrummet, då vinner vi inte!
Känns det inte som R.Garcia/Maniche måste flyttas ner rejält i banan om Riquelme kommer? Förlorar vi inte en del av hans kapacitet då, som långskott, mm.
Å andra sidan vet jag inte, har sett för lite Atleti iår, något som stör mig enormt... :(
Låt tränaren bestämma.
Ämne: Någon som vet precis.... det verkar som att Atleti ligger lågt om inte man tappar spelet totalt man anser att man måste ändra spelet om han kommer in och det verkar som att i dagsläget är man inte villig att göra det
@Henko
Diego gör mycket bra ifrån sig i Werder Bremen och är den spelare som står ut. Han är dock rätt ojämn fortfarande, vilket i och för sig gäller hela Werder Bremen, men när han väl är på spelhumör gör han det enormt bra.
Hej åker ner till Spanien till helgen, tänkte se Atletico-Villareal tror ni att det går lätt att få tag i biljetter till matchen eller brukar det vara slutsålt?
Som ett Liverpoolfan måste man ju ta chansen att få se Garcia:)
Citat från Zoran Zoric om Mista:
Spelaren var nära att lämna klubben under sommaren då Atlético ville göra sig av med honom, men vägrade att flytta då han av någon anledning fortfarande trodde att han hade något att göra i Madrid.
Kul och sant:D
Braulio är på lån hos Getafe, men de har en köpoption, vilket kan betyda att vi inte har rätt att kalla hem honom. Vi får helt enkelt vänta till säsongen är slut och hoppas att Getafe inte vill/har råd att ha kvar honom. Det ser alltså ut som om vi får leta efter en anfallare i januari. DiNatale från Udiense är en personlig favorit, men vi behöver snarare en target. Almeyda och Zigic är två namn som dyker upp i huvudet. Den första är kanske inte så villig att lämna Bremen, men vi har några portugiser som skulle kunna övertala honom. Zigic är säkert missnöjd med bristen på speltid i Valencia så det finns kanske någon möjlighet. Fast båda lär kosta en del. Något budgetalternativ?
JJ
29 oktober 2007, 20:28
rawkus,
Braulio är på lån, men med en köp-klausul, om jag inte har fel för mig.
Skönt med vinst igår, trots mindre imponerande spel. Inte så konstigt då man kommer från en hård bortamatch i Ryssland, dessutom resan. Matcher mot till exempel Levante är viktiga; kunna vinna utan att spela bra! Det är en ska vi inte kunde göra förra året.
AUPA ATLETI!
rawkus
29 oktober 2007, 20:21
Later sakert dumt, men ar Braulio pa lan?? Hoppas fan det... :S
Jag hoppas fortfarande på Riquelme och så gammal är han väl ändå inte? Känns som en sån spelare som kan ge Atletico ännu en dimension på mittfältet. Garcia passar bra in i Atletico mallen, Maniche är en väldigt god mittfältare men jag anser personligen att han inte är just den spelfördelaren som vi så väl behöver. där kommer Riquelme in i bilden. Skönt att Mista lämnar och som sagt plocka tillbaks Braulio.
Först och främst är det bara att tacka Daniel för en utmärkt liverapportering här på forumet, han gör det riktigt bra och vi har tur som har honom när vi inte kan titta på matcherna som fallet ofta har varit den här säsongen.
Highlights under länktips.
Känns som om Atlético borde ha avgjort matchen mycket tidigare än att vänta in domarens signal.
Hur som helst så är det 3 nya poäng och bortaspelet förbättras i och med vinsten mot Levante, annars är det just bortaspelet som har ställt till det den här säsongen.
Förlust mot Gloria Bistrita var ingen höjdare när man kvalade till UEFA Cupen, förlust mot Real Madrid, förlust mot Barcelona, oavgjort mot Real Murcia och oavgjort mot Lokomotiv Moskva.
Den enda "meriterande" bortavinsten så här långt är nog Athletic Bilbao, som ändå inte är särskilt imponerande med tanke på att de är svagare än på ett antal år när det gäller hemmaspelet.
Atléticos hemmaspel är dock en annan sak, till skillnad från förra året så radar de röd-vita numera upp vinst efter vinst, dessutom imponerar man, lägg där till att man förlorade poäng mot Mallorca senast på hemmaplan.
Helst vill jag inte ens säga det, men det känns riktigt bra inför matcherna mot Villarreal och Sevilla hemma på Vicente Calderón. Bara att hålla tummarna och hoppas att El Kun samt Diego Forlán inte är allt för slitna för de spelar ju nästan hela tiden.
Härligt med en seger, även om det blev svårare än vad man trodde. Kul också att några av lagen framför oss tappar poäng. CL känns inte så avlägset ändå, trots att konkurrensen är hårdare än på många år.