Av olika anledningar har jag varit oaktiv under en längre period. Men nu ser jag en diskussion som engagerar, snälla låt den fortgå!
Tidigare har jag fullkomligt avgudat Torres som fotbollsspelare. Men under denna säsong har jag insett att han faktiskt är en av ligans mest överskattade spelare. Man kan inte, som någon tidigare nämnde, vara i dålig form under två säsonger. Under VM visade Torres det som jag hoppas är hans sanna jag, det vi såg under säsongerna 03-05. Han fullkomligt flög fram och snurrade upp motståndarna, och gjorde dessutom mål. Givetvis hoppades man att han skulle fortsätta på denna manér under den påföljande säsongen. Men icke. Tillbaka kom den gnällande, filmande, oengagerade och smått diviga sidan av Torres. Borta var farten, finessen och målfarligheten. Det fick mig att fundera. Kanske klarar han inte av motståndet i La Liga? I VM spelade han på gamla meriter, som han tjänat då han var betydligt mindre bevakad. I VM mötte Spanien Ukraina, Tunisien och Saudiarabien i gruppspelet, där Torres var som bäst. Det är inga lag som håller någon vidare hög klass. Så kanske handlar det inte om dålig form, utan om brist på kapacitet?
Jag vet inte. Men helt klart måste något hända med Torres. Han fyller snart 23 år, och kan inte på långa vägar klassas som en talang längre, i takt med att "talangerna" blir yngre och yngre för var år som går. Vad jag menar är att en spelare numer behöver vara betydligt yngre för att få stämpel som talang. Jag vill absolut att Torres ska lyckas. Men något måste som sagt hända. Antingen ger han sig fan på att skärpa sig, eller så kommer ett miljöombyte att krävas.
Tro nu inte att ajg är en sån där besserwisser som anser mig vara ett större fan bara för att jag sågar Torres och tycker att klubben är mycket viktigare och kallar mig själv för "colchonero". Ingen kan se sig mer fan än någon annan, det är så jävla tröttsamt att höra sånt. Alla har rätt att tycker precis vad de vill, och utrycka det efter sin egen förmåga, utan att bli hånade för det som skrivs eller på sättet det skrivs. Punkt
Där var jag klar med min utläggning...
Godnatt alla Atlétis!