En svensk Atletipeña!
Jag ska ner till Madrid i april för att kolla på derbyt mot ärkerivalerna R*** Madrid. Samordnare av resan till Spanien är André Kahle och även webmaster för den tyska atléticosidan samt en skön lirare. Jag har chattat lite med honom hur vi ska gå till väga med vår svenska peña och han föreslog att vi skulle ta det i april i samband med våran resa ner till tapasland. Väl framme i Spanien skulle vi kunna sitta ner och snacka lite mer i detalj hur vi ska göra, samt få lite hjälp av Antonio Correas, även kallad Suki. Han var bland annat ansvarig för en del av firandet i samband med Atletis 100-års dag. Han är även vicepresident i den tyska peñan. Kommer även att ha fortsatt kontakt med André och även en gruppchatt med Suki, då vi mer ingående går in på vad de behöver veta inför mötet i Madrid.
Då vi fortfarande ligger i startgroparna för bildandet av en svensk supporterförening så vore det onekligen intressant och veta vilket intresse det finns för tillfället. Alla som är intresserade av en svenska Atléticopeña kan väl maila till mig via länken ovan och berätta vilka ni är? Det uppgifter jag behöver först och främst namn och mailadress.
Då det är en förening det handlar om är det antal roller som ska besättas så berätta gärna vilka roller ni kan tänka er? Skulle kunna tänka mig att det kommer att handla om det vanliga, typ ordförande, vice ordförande, sekreterare, kassör och så vidare. Det låter väl i sig inte allt för glamoröst men en gissning är att det inte kommer att vara alltför betungande uppgifter. Dessa uppgifter ska också tillsättas efter val av medlemmarna! Och ju fler vi är desto lättare att fördela det som vill göra..
Få fler att upptäcka världens bästa klubb Atlético Madrid!
Forza Atleti!