Atlético - Forum

Liga: La Liga
Arena: Estadio Vicente Calderón
Atlético - Forum
Diskussionsforum Atlético
Champions Leagues gruppspel är lottat. Vilka tar sig vidare?
465 registrerade röster.
Liga: La Liga
Arena: Estadio Vicente Calderón
Atlético - Forum
465 registrerade röster.
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 38 | 28 | 4 | 6 | 88 |
2 | ![]() | 38 | 26 | 6 | 6 | 84 |
3 | ![]() | 38 | 22 | 10 | 6 | 76 |
4 | ![]() | 38 | 19 | 13 | 6 | 70 |
5 | ![]() | 38 | 20 | 10 | 8 | 70 |
TOTALT 83246 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
gurra1993 skrev:Ja men 8 matcher känns ändå jäkligt hårt. Pepe fick väll 9 matcher när han misshandlade Cascuero (stavnig) å Suarez fick väll också 8 när han bet Ivanovic. Vilket i mitt tyckte känns lite värre.
I'm Madridista skrev:Jag vet detta dock. Jag har aldrig nekat till att Atletico slås ur underläge resursmässigt. Det jag poängterar är hur Simeone ständigt drar på sig offerkoftan dock. Man hör inte klubbarna bakom dra på sig offerkoftan så ofta och prata om hur mycket eller lite pengar de andra har. Atletico har större budget och får mer i TV-pengar än alla andra lag i La Liga förutom Barca och Real, hör man exempelvis Levante klaga på Atleticos pengar när de möts? Atletico och Simeone skall dessutom vara fruktansvärt tacksamma att LFP fram tills 2013 mer eller mindre inte brytt sig om att regulera finanserna då den enorma skulden Atletico sitter på hade lett till automatiskt nedgradering i alla andra toppligor. Rangers blev tvångsflyttade till div 4 för mycket mindre. Så där har man varit oerhört skyddade, mer än andra klubbar, av både LFP och skatteverket. Nu har man visserligen kommit fram till en avbetalningsplan och den är långsiktig och skulderna sänks, men det ändrar ju fortfarande inte faktum att om det är någon i La Liga som spelat på andra villkor än de andra så är de Atletico som tillåtits ha sådana skulder. Och självfallet är det svårt att slå Real och Barca i det långa loppet. Men jag köper inte att Barca var dåliga förra säsongen och Real Madrid med. Vi snackar om två av världens bästa klubblag som även fast de spelar "dåligt" är på en riktigt hög nivå. Han kan insistera hur mycket han vill på att titeln är omöjlig, och det gjorde han även när man låg etta förra säsongen med mindre än hälften kvar(skrattretande). Så ja, jag hänger med ganska gott i hur Atletico fungerar och allt som sägs och förklaras. Jag läser både krönikor och följer analyserna i spansk TV. Lyckligtvis kan dock den större delen av spanska presskåren fördöma Simeones agerande igår och inte hylla det som många andra gör. Och att han ber om ursäkt gör inte saken bättre, han kan få 7-8 matchers avstängning i värsta fall. Hade det varit i en UEFA-match så hade det varit minst 7 matchers avstängning, men LFP är mildare än UEFA i sina bedömningar.
Visar 1 till 30 ( av 83246 poster )