Arsenal - Forum

Liga: Premier League
Arena: Emirates Stadium
Arsenal - Forum
Liga: Premier League
Arena: Emirates Stadium
Arsenal - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 38 | 25 | 9 | 4 | 84 |
2 | ![]() | 38 | 20 | 14 | 4 | 74 |
3 | ![]() | 38 | 21 | 8 | 9 | 71 |
4 | ![]() | 38 | 20 | 9 | 9 | 69 |
TOTALT 1394316 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
The spirit of Highbury skrev:Aldrig har vi väl haft ett bättre läge att faktiskt vinna på Old Trafford. Men tufft blir det ändå. Det är många gånger man känt att "nu jävlar ska vi väl ändå bryta trenden där" för att sedan se laget choke:a totalt. Tydliga exempel som jag minns var hösten 13 och våren 16. Faktum kvarstår att vi inte tagit en PL-seger där inför publik sedan september 2006. Då var Göran Persson fortfarande statsminister i Sverige.
Ratti skrev:Bra, United. Låt honom promenera in i straffområdet. Klass av Olise men försvarsspelet..
Dsg skrev:Jag har aldrig sagt det. Däremot verkar det inte gå så bra just nu. Är hellre ett Liverpool under Klopp då det lönar sig om man har en bra tränare. City är ett unikum. Sen gäller det ju att vi kan fortsätta ligga på den höga nivån som vi haft dom här två säsongerna. Då kommer också titlarna att komma tillslut
Ratti skrev:Oerhörd potential i Ange? Han är 58 år gammal och har varit tränare i 30. Jag tror han får kicken efter halva nästa säsong och sedan är det över på den här nivån. Hans lag uppvisar enorma brister match efter match och jag förstår inte vad det är ni ser.
Morgan Goonersaurus skrev:Fast deras ”kortsiktiga lösningar” har ju gett fler titlar än vad våra lösningar gjort. Ni verkar tro att United och Chelsea kommer ligga på åttondeplats hela tiden? Vi måste vinna nu innan de är tillbaka på toppen.
Dsg skrev:Nu tror jag vi försöker varje match. Men det är ju kanske fel! Men som sagt jag är rätt nöjd där vi är nu. Man kan också vad kortsiktiga lösningar gett Chelsea och United!
Flaminii skrev:Inte lätt att övertyga populister. Men du har mitt stöd i din tes. Generellt och objektivt sett blir den här diskussionen för autistisk, då massan har investerat allt sitt fotbollskunnande i Ange men vägrat dissekera sitt eget lag på ett kritisk sätt. Själv landar jag i att Ange kör laget på max offensivt för att bygga glädje i år och enklare kunna gallra ut spelare i sommar. Strama åt nästa säsong. Stämmer i tiden med hans uttalande också. Jag tror inte han är så dum och Arteta är lika långt ifrån det geni många vill tro. Mikel haltade än mer fram till höstsäsongen förra året och vek ned sig på våren, gjorde detsamma i år även om vi höjt ribban betänkligt, så coachade han bort laget mot Villa och vek ned sig mot Bayern. Det finns en oerhörd potential i båda. Om än Ange är ett oskrivet kort ännu vad gäller defensiven. Ett par ytterbackar och en DM så kan det gå fort...
Flaminii skrev:Inte lätt att övertyga populister. Men du har mitt stöd i din tes. Generellt och objektivt sett blir den här diskussionen för autistisk, då massan har investerat allt sitt fotbollskunnande i Ange men vägrat dissekera sitt eget lag på ett kritisk sätt. Själv landar jag i att Ange kör laget på max offensivt för att bygga glädje i år och enklare kunna gallra ut spelare i sommar. Strama åt nästa säsong. Stämmer i tiden med hans uttalande också. Jag tror inte han är så dum och Arteta är lika långt ifrån det geni många vill tro. Mikel haltade än mer fram till höstsäsongen förra året och vek ned sig på våren, gjorde detsamma i år även om vi höjt ribban betänkligt, så coachade han bort laget mot Villa och vek ned sig mot Bayern. Det finns en oerhörd potential i båda. Om än Ange är ett oskrivet kort ännu vad gäller defensiven. Ett par ytterbackar och en DM så kan det gå fort...
S-P skrev:Jag har ingen åsikt i frågan. Jag motsätter mig överdrifter och att folk inte lärt sig ett knyst om hur det såg ut för oss hösten 2020. Gå tillbaka till forumet, till och med Ratti var hopplös, inklusive jag. Spelarna buades ut på Emirates. Arteta out haglade överallt. Vi var katastrof. Det är min poäng här.
S-P skrev:Jag har ingen åsikt i frågan. Jag motsätter mig överdrifter och att folk inte lärt sig ett knyst om hur det såg ut för oss hösten 2020. Gå tillbaka till forumet, till och med Ratti var hopplös, inklusive jag. Spelarna buades ut på Emirates. Arteta out haglade överallt. Vi var katastrof. Det är min poäng här.
Morgan Goonersaurus skrev:Jag tror inte vi blir av med Pep på ett bra tag, tror han trivs i City ett bra tag till. Problemet är att vi inte kan hoppas på att pep drar om några år vi måste göra allt för att besegra honom. Det är förutsättningarna idag. Rätt som det är är Chelsea och United tillbaka i toppen när han drar och vi står där som tvåa eller tre igen
Morgan Goonersaurus skrev:Jag menade att vi har ett fönster där vi har ett riktigt bra lag, arteta behöver motivera spelarna att kämpa in till sista minuten och göra allt för en titel. Avslutningen mot Bayern var under all kritik, vilket summerades med Sakas trötta hörna och slutspurten har varit riktigt bra men Aston Villa matchen var för dyr. Vi får absolut inte snubbla som vi gjorde mot Aston villa, speciellt när pool tappade. Vi blev för nervösa över att ta 3p försprång över Pool. Där bör Arteta agera bättre som motivator. Vi måste tidigt under säsongen spela varje ligamatch som om det vore den sista. Utnyttjar vi inte detta fönster så är det bara en tidsfråga innan Chelsea och United är tillbaka i toppen och vi står där som brudtärna igen.
Dsg skrev:Ja, hoppas du inte vill att vi skall bli Chelsea eller United. Liverpool har ju lyckas enligt mig. Men inte ens dom har många titlar
Morgan Goonersaurus skrev:Jag tror inte vi blir av med Pep på ett bra tag, tror han trivs i City ett bra tag till. Problemet är att vi inte kan hoppas på att pep drar om några år vi måste göra allt för att besegra honom. Det är förutsättningarna idag. Rätt som det är är Chelsea och United tillbaka i toppen när han drar och vi står där som tvåa eller tre igen
BukayoSaka7 skrev:Om Pep är världens bästa tränare vem ska då slå honom? Han har 1 år kvar på sitt kontrakt sen kommer han med största sannolikhet lämna PL då är vi ett komplett lag som kommer dominera den Engelska fotbollen ett bra tag framöver. Chelsea kanske har 1-2 år innan dem är där uppe igen om dem inte sparkar Poch. Liverpool kommer fallera konstigt lagbygge med ny manager kommer inte vara i toppen dem nästa 2-3 åren. United - Talar för sig självt. Tottenham är Spursy City som inte är under Pep kommer inte utmana om titeln så som dem gör nu. Bubblare - Villa?
BukayoSaka7 skrev:Om Pep är världens bästa tränare vem ska då slå honom? Han har 1 år kvar på sitt kontrakt sen kommer han med största sannolikhet lämna PL då är vi ett komplett lag som kommer dominera den Engelska fotbollen ett bra tag framöver. Chelsea kanske har 1-2 år innan dem är där uppe igen om dem inte sparkar Poch. Liverpool kommer fallera konstigt lagbygge med ny manager kommer inte vara i toppen dem nästa 2-3 åren. United - Talar för sig självt. Tottenham är Spursy City som inte är under Pep kommer inte utmana om titeln så som dem gör nu. Bubblare - Villa?
Visar 1 till 30 ( av 1394316 poster )