Arsenal - Forum
Liga: Premier League
Arena: Emirates Stadium
Arsenal - Forum

Liga: Premier League
Arena: Emirates Stadium
Arsenal - Forum
185 registrerade röster.
| Lag | M | V | O | F | P | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 20 | 15 | 3 | 2 | 48 | |
| 2 | 20 | 13 | 3 | 4 | 42 | |
| 3 | 20 | 13 | 3 | 4 | 42 | |
| 4 | 20 | 10 | 4 | 6 | 34 | |
| 5 | 20 | 8 | 7 | 5 | 31 | |
TOTALT 1427000 INLÄGG. JUST NU 27 INLOGGADE.
Asuad skrev:Tycker det är tråkigt att han är den andra talangen från oss som går till man utd på kort tid. Klart det är tufft att konkurrera om en startplats hos oss men tror inte det är så mycket lättare i man utd heller. Antar pengar spelar in tyvärr
Mertesacker-he scores when he wants skrev:Det fanns en tid då vår klubb tänkte som du gör nu. Det gick åt helvete. Att vara lugn och metodisk är det som ger ett lagbygge framgång över tid. Att agera drastiskt och desperat och eftersträva quick fixes gör motsatsen. Vi ska INTE slösa vår kassa för att få in "en kropp" så att Havertz kan vilas en extra match. Det är inte väl använda pengar, och det är en dåligt avvägd risk. OM vi ska ta nån sådan risk så bör det vara någon på lån. Men det sänker marknaden så mycket att jag kan förstå att det kanske inte känns värt det. Källström i all ära.
Leno skrev:Faktiskt! Man ser att båda spelarna besitter en sån talang men inte får ut den helt
aimar skrev:Sen går han till city för 20 millar om 2 år när han är "klar" seniorspelare
aimar skrev:Ja han är ju lite Dokunivå nästan.
Leno skrev:En dribbler är han ju! Men inte så bra poängspelare
Leno skrev:Blir så jävla förbannad att det är tillåtet att klubbar kan samarbeta såhär! Vidrigt!
S-P skrev:Arsenal face competition from Girona as Sverre Nypan battle hots up Girona are part of City Football Group and have pitched a more immediate route to first-team football to the Norwegian talent (@SamJDean @JBurtTelegraph )
IWWT skrev:Är tveksam till Nico Williams. Mycket duktig fotbollsspelare men jag hade föredragit en dribbler och poängspelare. Vi måste skapa fler chanser än vad vi gör i öppet spel.
Dsg skrev:Värvar vi Williams är jag inte helt oäven att vi går för tex Sesko! Williams och Saka på varsin kant. Tror hans spelstil skulle funka då. Har dock sett honom väldigt lite matcher för att veta hans nuvarande status. Naturligtvis vore Isak en dröm som Är långt ifrån i kvalitet.
Islington i världens mitt skrev:Två saker kan vara sanna samtidigt. Det är helt oacceptabelt att Oliver eller hans närstående utsätts för näthat. Det är irrelevant om han har sociala medier eller inte. Det är självklart att det skall utredas. Samtidigt bör man titta över Olivers insats, VAR agerande och huruvida detta är bara svagt dömt eller om det finns andra orsaker bakom detta. Håller också med om att PL bör utvidga sin domarkår med fler internationella domare.
aimar skrev:Isak tror jag inte vi kommer kunna värva jag heller. Men vi har ett helt gäng med spelare som rapporterats från hyfsade källor att vi jagar. Mbuemo, Williams, cunha, sesko (tyvärr). Spelare som inte är aktuella att lämna i januari men kan vara tillgängliga i sommar
Jbomb skrev:Jag är lite orolig inför sommaren med. Det kanske mest är fans och medier, men jag är långt i från övertygad om att vi kan lyckas värva Isak i sommar. Jag tror han kommer bli så dyr, så dyr. Många här och som man lyssnar på verkar vara inne på att vi inte ska handla nu, så vi kan köpa Isak i sommar. Jag hoppas verkligen vi har både plan B och D i sommar.
Flaminii skrev:Ja men vi kan ju inte hamna så långt ifrån verkligheten att vi ska tro Isak är lösningen på alla problem?! Vi kommer behöva bredd också. Vi har fått på knäna varenda säsong sedan Arteta tog över mer eller mindre varenda säsong. Om vi vänder på det? Tror du det är stört omöjligt att värva en spelare som kan avlasta nu och bli bättre på sikt? Vi har bra spelare, men dom suger så fort något kreativt ska hända, oförmögna att skapa något själv offensivt. Det finns säkert 20 spelare som går rakt in i det här laget som offensiven sett ut snart hela säsongen. Ska vi vänta på första draftvalet varje säsong och hoppas dom inte går sönder? Bränna budgeten där? Vi gick in med en tunn trupp och har 0 offensiv kraft i merparten av den här säsongen. Lösningar finns. Men viljan är inte där...
aimar skrev:Nu får du ge dig. 6 mål på 27 matcher ifjol 0 assist. 6 mål säsongen innan och 2 assist. Havertz 13+7 och hittills i år 8 plus 2. Utöver statistiken så är havertz bättre på precis allt.
Islington i världens mitt skrev:Vi behöver inte spelare som inte kan bidra. Vi kan inte slänga ut pengar på spelare som är meningslösa för oss. Havertz är inte den bästa i världen som striker, men han långt bättre än väldigt många andra som dyker upp som förslag inklusive Ferguson. Havertz bidrar till massor annat än mål. Ferguson bidrar inte med något.
sirsinc skrev:Jag tror att Premier League riskerar att tappa i popularitet kommande åren, och anledningen är PGMOL. Inte nog med de usla domarna, man har en sådan genomusel fingertoppskänsla i alla uttalanden. Efter den, som i stort sätt alla håller med om för en gång skull, horribla utvisningen på MLS så går man ut med att man har en jävla utredning för näthat mot Michael Oliver för att få nån jävla sympati? Oliver som alltså inte har några sociala medier så uppenbarligen total jävla bullshit. Gå ut med att en utredning startas om korruption mot Michael Oliver efter otaliga skandalösa beslut, gå ut och be om ursäkt, Oliver och VAR teamet borde gå ut och be om ursäkt för sitt oförklarliga misstag som bara inte ska kunna ske, detta är de enda uttalanden som är acceptabelt efter detta misstag som med VAR bara inte ska kunna hända. Premier League måste agera nu. Hitta alla möjliga sätt att ersätta hela organisationen, få in så många högklassiga utländska domare som möjligt och inse att något gått totalt snett och det kan förstöra hela Premier Leagues varumärke om man inte agerar.
sirsinc skrev:Jag tror att Premier League riskerar att tappa i popularitet kommande åren, och anledningen är PGMOL. Inte nog med de usla domarna, man har en sådan genomusel fingertoppskänsla i alla uttalanden. Efter den, som i stort sätt alla håller med om för en gång skull, horribla utvisningen på MLS så går man ut med att man har en jävla utredning för näthat mot Michael Oliver för att få nån jävla sympati? Oliver som alltså inte har några sociala medier så uppenbarligen total jävla bullshit. Gå ut med att en utredning startas om korruption mot Michael Oliver efter otaliga skandalösa beslut, gå ut och be om ursäkt, Oliver och VAR teamet borde gå ut och be om ursäkt för sitt oförklarliga misstag som bara inte ska kunna ske, detta är de enda uttalanden som är acceptabelt efter detta misstag som med VAR bara inte ska kunna hända. Premier League måste agera nu. Hitta alla möjliga sätt att ersätta hela organisationen, få in så många högklassiga utländska domare som möjligt och inse att något gått totalt snett och det kan förstöra hela Premier Leagues varumärke om man inte agerar.
Islington i världens mitt skrev:Vi behöver inte spelare som inte kan bidra. Vi kan inte slänga ut pengar på spelare som är meningslösa för oss. Havertz är inte den bästa i världen som striker, men han långt bättre än väldigt många andra som dyker upp som förslag inklusive Ferguson. Havertz bidrar till massor annat än mål. Ferguson bidrar inte med något.
S-P skrev:JUST IN from @charles_watts: Mikel Merino and Martin Ødegaard are back in training. Havertz, present even after his struggles at Wolves. No White or Tomiyasu. Hoppas Havertz vilas helt mot Girona. Behöver en pigg Havertz mot City. Raya Timber Saliba Kiwior Skelly Jorginho Nwaneri Merino Sterling Trossard Martinelli Vi behöver rotera lite och behöver fräscha ben inför söndag. Tror det här laget ändå kan slå Girona. De ligger på 31a plats i CL med 3 inspelade poäng och på 8e plats i ligan. Ligger vi under eller har x kan vi kasta in Rice, Partey, Havertz etc. Top4 lagen får lite mer pengar i CL.
Flaminii skrev:Min mening är att han, eller vemsomhelst (?), kan bidra med något annat just nu... Vi behöver kroppar på bänken, som kan förändra anfallsspelet 10-40 min. 0.39 mot "världsspelaren" Havertz på 0.44 som spelar en position där vi minst skall kunna kräva vad han gjorde förra säsongen utan att bli lyriska över 65 miljoner och 265 000 Pund i veckan. Tittar man på våran målskörd kontra Liverpool med den statistiken specifikt på Ferguson är det inte orimligt. Det är ett alternativ. Långtifrån mitt första eller bästa. Och nu gick aimar igång också... Som sagt, vi saknar kroppar och behöver alternativ. NU! Tycker Havertz brister bli tydligare för varje dag. Arsenal kan inte ha en lite bättre version av Johan Elmander på topp som bästa alternativ.
Islington i världens mitt skrev:Eftersom han är CF så kan man kanske jämföra med Havertz. Han spelar inte denna säsong (en hel del skadad men också för att han är för dålig). Om man jämför hans förra säsong med Havertz förra säsong så är han avsevärt sämre på allt. Han kommer nära med 0,39 mål/90 jämfört med Havertz 0,44, men där slutar alla jämförelser. Han hade inga assist, han skapar mindre, han är är inte ens i samma ballpark på någonting som går att mäta (te x chanser, löpningar med boll, skapande passningar, försvarsspel etc etc). Kort sagt, det finns inget som tyder på att han skulle bidra någonting till vårt lag. Han är ung så han kanske har utvecklingspotential, men just nu skulle det vara rena katastrofen.
Visar 1 till 30 ( av 1427000 poster )