Återigen; otroligt skönt med seger. I synnerhet eftersom Espanyol förlorade, och vi vann över en direkt rival. Nu är gapet ner vill Uefa-cupsspel åtta poäng, om jag har rätt för mig.
Till en början såg det otroligt nervöst ut. Passningarna och mottagningarna satt inte riktigt.
Efter hand så kom alla in i matchen, och började bli varma i kläderna.
Abbiatti är en lugn sista utpost som inger trygghet.
Lopez till höger gör absolut inte bort sig. Snarare tvärtom. Bra defensivt, bra med offensivt, utan att gå bort sig. Bra passningsspel och bra spel med Maxi.
Pablo och Perea är utan tvekan ett av ligans starkaste mittlås. Fläckfri insats, i synnherhet av Perea!
Pernia var också bra idag. Gick inte bort sig efter sina löpningar heller, tycker jag. Var den back med mest uppspel på marken, vilket han gjorde mycket bra. Bra även defensivt. Dock inte lika bra samarbete med Simao.
Cleber och Garcia junior kom inte riktigt in i matchen, men jobbade på riktigt bra.
Simao kändes rätt kylig idag. Till skillnad från hans kollega på andra kanten. Maxi hade ett bra samspel med våra anfallslirare. Jobbade även bra i defensiven.
Kun hade ont, det såg man. Därav den för dagen lite sämre tajmingen. Dribblade trots detta bort försvararna ett antal gånger, och hade ett som vanligt mycket bra samspel med matchens lirare Forlan. Forlan som var överallt, manade på sina kamrater och även fick göra två mål. Även om han har sagt att målen inte har någon betydelse, gick det inte att ta miste på glädjen att göra dom idag.
Inhopparna, i synnerhet Garcia senior och Mista (!), gjorde mycket bra ifrån sig. Jag blev imponerad av Mista påverkan på matchen och vårt spel trots de knappa tio minuterna han fick på sig.
Reyes spelade för lite för att kunna kommenteras.
Otroligt skön och viktig seger. Nu väntar UEFA-cupen i veckan! AUPA ATLETI!